Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Ducati Hypermotard 1098S

Ducati Hypermotard 1098S

Hirdetés

A francia Ducati Hypermotard fórumon nemrég felt?nt Krisfox nev? felhasználó, motorkerékpárjának híre azonnal futót?zként terjedt tovább a többi európai Ducati fórumon: a széria 1098S-b?l épített Hypermotard még a gyárnak is becsületére válna.

A 41 éves cabrisi Krisfox imádta 1098-asának erejét és kezelhet?ségét, de mivel már nem éppen egy tinédzser az úr, a francia hegyekben fiával kettesben tett hosszú túráik során egy kicsivel több kényelemre vágyott. Megszületett az átalakítás ötlete.

Fentib?l lett lenti.

A teljesen lecsupaszított 1098-asra a széles Pro Taper kormány felszerelése még csak a kezdet-, és az átalakítás legegyszer?bb mozzanata volt. A Hypermotard idomzata, tankja és ülése természetesen egyáltalán nem passzolt a superbike vázára, ezért mindent saját kez?leg kellett elkészítenie.

Vett egy Hypermotard ülést a Ducatitól, hegesztett hozzá egy teljesen egyedi váznyúlványt, a többit pedig habból és agyagból formázta meg, majd mindent lekent üvegszál er?sítés? m?anyagból. Ezeket használta aztán fel a végleges, karbonszálas m?anyag idomok elkészítéséhez.

Alkotó és kisfia, teljes kényelemben, a világ (tudomásunk szerint) egyetlen 170 lóer?s Hypermotardján.

Ezzel a technikával készültek az oldalidomok, a farokidom, az eredetire megszólalásig hasonlító fejidom és els? sárvéd? (csak itt ezek egy egységet alkotnak), de még a benzintank is Krisfox munkáját dicséri, és ráadásul még a gyári tartályoknál is nagyobbra sikerült: Hypermotard 1100 Evo – 12,4 literes tank; 1098S – 15,5 literes; Krisfox HM 1098S – 18,1 liter!

Az új idomok és tank miatt a gyári légsz?r?nek mennie kellett, helyette már egy szintén egyedi, szénszálból készített airbox szuszog, az Akrapovi? dobok pedig még 1098S korában kerültek a motorra. Hab a tortán a pár BST gyártmányú karbon kerék, melyekkel Krisfox Hypermotard-1098S hibridjének száraz súlya mindössze 169 kiló körül mozog… úgy, hogy a blokk a gyári 170 lóer?t?l már néhány pacit távolodott a jó irányba.

Alkotója azt állítja, ? ‘gyártja’ a tökéletes Ducatit: ‘A lassú kanyarokban úgy fordul, mint egy 600-as szupermotó, máshol pedig úgy megy, mint egy superbike Ducati. Ez álmaim motorja!’