A legendás Le Mans-i pályára látogat ezen a hétvégén a gyorsasági motoros világbajnokság. Az utóbbi két helyszínen, Estorilban és – f?leg – Sanghajban az es? határozta meg a futamokat, ami nem tette lehet?vé, hogy a Ducati Marlboro MotoGP csapat megmutassa, mit is tud valójában. A vörösök elérkezettnek látják az id?t, hogy egy dobogós helyet gy?jtsenek be Franciaországban. A pilóták összetettbeli helyezéseit (Checa 17 ponttal 9., Capirossi 14 ponttal 12.) figyelve az optimizmus túlzásnak t?nhet, azt azonban ne felejtsük el, hogy Kínában Loris Capirossi, Portugáliában pedig Carlos Checa kvalifikálta magát az els? sorba. Az más kérdés, hogy a versenyeken már nem ment olyan jól.
„Azt reméljük, hogy a Francia GP-re végre beérik munkánk gyümölcse” mondja Livio Suppo, a ‘MotoGP-szakosztály’ vezet?je. „Carlos a tavalyi évadjában Le Mans-ban érte el a legjobb eredményt, Loris bokasérülése pedig jóformán teljesen rendbe jött. Remek szellemben érkezünk Franciaországba, mert tudjuk, hogy nagyon versenyképesek leszünk – ahogy azok voltunk eddig is, az id?mér? edzéseken.”
Corrado Cecchinelli csapatf?nök osztja a der?s látásmódot. „2003-ban, mikor még éretlen volt a Ducati, sok nehézséget okoztak nekünk az úgynevezett stop-and-go típusú (éles kanyarokkal tarkított – a szerk.) pályák. Ez mára nem érvényes, mert a Desmosedici sokkal kiegyensúlyozottabb. Lehet, hogy egy keveset feláldoztunk a végsebességünkb?l, ami a gyors ringeken jövedelmez, de cserébe az er?teljes fékezéseink és kigyorsításaink nagyon feljavultak. Ami kell a sikerünkhöz, az az állandó id?járás. Új gumijaink vannak, tehát leginkább az enyhe, kiszámítható id?nek örülnénk, amelyben meg tudnánk mutatni az igazi er?nket.”
Carlos Checa a statisztikák szerint jól megy Le Mans-ban: a legutolsó négy Francia GP-b?l kett?t a dobogón fejezett be. Szeretné, ha május 15-én meglenne az ötödik pódium: „Nem tudom, miért, de valahogyan gyors vagyok itt. Ez a pálya fekszik a vezetési stílusomnak, vagy a fene tudja, a véremben van! Múlt hónapban az öcsém (David Checa, a GMT94 endurance-világbajnoka – a szerk.) megnyerte itt a 24 órást, szóval úgy t?nik, hogy nálunk a pályapreferencia családi kérdés. De tényleg nagyon tetszet?s: kemény gyorsulások kis sebességfokozatban és intenzív fékezések. Az utolsó szakasz a kedvenc hazai pályámra, Calafatra emlékeztet.” A spanyol versenyz? azt mondja, mára teljesen magáénak érzi a Desmo GP05-öt. „Kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a Le Mans-i hétvégén, mert nem keveset dolgoztunk vele és egy sor dolog kéne, hogy segítsen minket a sz?k, kanyargós pályákon. A kanyarbemenetekkel és a fékezéssel külön foglalkoztunk.”
Loris Capirossi elvileg teljesen rendbejött az idei nyitónagydíj szabadedzésén elszenvedett bokatörése után. A sérülés értelemszer?en behatárolta ?t a vb els? három futamán. „Már Kínában sem volt sok baj a lábammal, de azt hiszem, mostanra mondhatom igazán, hogy meggyógyult” így Capirex.
Az olasz 1994-ben, még 250cc-s pilótaként volt futamgy?ztes Le Mans-ban: ez az egyetlen emlékezetes eredménye van Franciaországból, egyébként pedig nem kedveli különösebben a ringet. „Le Mans nagyon szórakoztató a 125-ösöknek és a 250-eseknek, de nem az ilyen gyors gépeknek, mint a MotoGP. Persze vannak jó részek a pályán, például a Múzeum-kanyar, és az 1-es – na ahhoz kell bátorság. Tavaly a francia futamon tört meg a jég, akkor nagyot léptünk el?re. Idén, ha a motor és a gumik rendben lesznek, szép hétvégénk lesz.”
Fotók: Ducati Corse
Legutóbbi hozzászólások