Rossi eközben elmondta, 99%, hogy a Yamahával marad. Mi folyik a színfalak mögött? És mi lesz így a 2010-es szezonnal? Alighanem elmondhatjuk, hogy senki nem járt jól a minap kirobbantott MotoGP-átigazolási bulvárbotránnyal. Május közepén vagyunk, két verseny ment le az idényb?l és egyesek máris megjegyzik, hogy a pletykák és intrikák övezte közhangulat kevéssé segíti a sorozat hitelessé tételét. Már így is száz sebb?l vérzik a dzsípí – ez hiányzott talán a legkevésbé. Szerencsére a sportolóknak megvan az a képességük, hogy csak saját magukra, egyéni felkészülésükre és céljaikra összpontosítsanak, elszigetel?djenek ennek érdekében, ha kell, megfeledkezzenek akár arról is, hogy milyen márkájú motor van alattuk.
Túl korai ez az egész, de ha már így alakul, vizsgáljuk meg a ‘politikai er?vonalakat’ a paddockon belül. Ha Stoner 2011-t?l a Hondánál folytatja, akkor – vonják le olasz szakírók az els? következtetést – a Ducati alól ezzel alaposan kirántja a sz?nyeget. Rossi a kósza hírek napvilágot látása után nem sokkal deklarálta: 99%, hogy nem lesz a transzferb?l semmi. Nagyon jól elvan ? a Yamahánál. Valószín?leg – így állunk most – délibáb marad ?, örök beszédtéma az ‘olasz motor, olasz versenyz?’ ígéretével.
Ahogy a mondás tartja, ki mint vet, úgy arat. Ha a Ducati bajban lesz, azt nagyrészt magának köszönheti. Az SBK-ban már elkezd?dött valami leépülés-féleség, el azért ne kiabáljunk semmit, de messze nem ezt várták az év elején, mint ahol tartanak jelenleg. A MotoGP más tészta, és alaposan vissza kell mennünk az id?ben, ha fel akarnánk göngyölíteni a lehetséges okokat, motivációkat… emlékszünk még Stoner tavaly július végi egészségügyi gondjaira és az emiatt kihagyott három futamra? Ott, akkor elpattant egy húr és utána már semmi nem úgy volt, mint annakel?tte.
A (költ?i) kérdés adott: megtett-e akkor mindent a bolognai vezérkar, hogy megtartsa csúcspilótáját, a gondokkal küzd? házicsillagot, a klasszis ausztrált? Volt ugye egy kis udvarolgatás Lorenzónak, megesett az a csúfság is, hogy a csapat f?szponzora követelte a visszatér? sportolótól, kérjen bocsánatot, miel?tt csatlakozik a csapathoz Estorilban.
Milyen érdek f?z?dhet ahhoz, hogy úgymond megromoljon a viszony a vörösök és pilótájuk között, aki az elérhet? legértékesebb címmel ajándékozta meg a gyárat és aki szinte egymaga jelentette sokáig a Ducatit a királykategóriában? A szándék látszólag egyszer?: destabilizálni Stoner helyzetét a Ducatin belül, készülve az eljövend? nagyszer? változásokra.
Rossi csapatba csábítása sokak álmát jelenti, és ebbe a forgatókönyvbe Stoner nemigen fér bele. A meglehet?sen érzékeny lelkület? ausztrált könnyen belekényszeríthetik egy olyan csapdába, amely egyszer?en arról szól, hogy így vagy úgy elközépszer?södik, végül lelép valahová. És akkor megnyílik az út a Ducati-Rossi terv el?tt. Ugye világos. Csak akkor mi van, ha Stoner megy, de Rossi nem jön.
Legutóbbi hozzászólások