EST. 2002

Ducati Monster 1100 – és az S



A 696-os ‘belép?modell’ szép sikerrel szerepel az eladási listákon, így aztán az
lett volna csak a csoda, ha a Ducati leáll a szörnycsalád második
generációs b?vítésével.


Az 1100-as változat klasszikus kéthengeres
‘Desmo’ szíve ugyanaz, amit a Multistrada (illetve a Hypermotard) bemutatójában már korábban
körülírtunk: a légh?téses egység 95 lóer? leadására képes 7.500
percenkénti fordulaton, 10,5 kgm-es (103 Nm) forgatónyomaték a gyári adat 6.000-en.
Kellemes. A blokkot és a plusz er?t leszámítva lényegi különbség csak
kevés vehet? észre; persze különbségek vannakk, és persze pont elegek
ahhoz, hogy valódi nóvumként kezeljük a bolognai nagycsupaszt.

Ilyen fontos változás az egykarú leng?villa, amely vonalvezetésében igen
hasonlít az 1098-aséra, de ilyenek a válogatott esztéták egybehangzó
véleménye szerint gyönyör?séges ötküll?s, ezüstszín felnik.

A vázszerkezeten csak minimálisat módosítottak a mérnökök, pont annyit,
amennyi az új hátsó felfüggesztés vendégüllátásához kell. Karakterében
nincs változás, legalábbis az els? beharangozó szerint, a 696-hoz mérten.
Hátul Cantilever-séma szerinti a csillapítás, el?re fordított teleszkóp
került. A futóm? az ‘S’-modellen az Öhlins munkája, preziosissima.

Ez utóbbin több alkatrész karbonból készül, így például az elüls? sárvéd?, a szíj áttétel takarása vagy a kipufogók h?véd? eleme, ennek köszönhet?en az S tömege b? egy kilóval kisebb, mint az alapváltozaté – ami egyébiránt rekord a kategóriában, 168 kg szárazon. Megkülönböztet? jegy a felnik arany színe (‘Racing Gold’).

Az 1100-as Monster tehát 169 kg, ami nyolccal több, mint a 696 – ez javarészt az er?forrás, a hátsó futóm? és a nagyobb kerekek többlete. A fékek viszont például teljesen azonosak a kistesóéval, de szintén itt említend? meg a telemetriára is alkalmas digitális m?szerpanel jelenléte. A Ducati m?vei a kölni Intermoton mutatkoznak be él?ben.

ugrás fel