EST. 2002

Ducati Monster S2R 2005

B?vül a Monster család, s?t megduplázódik. 2005-t?l ha valaki Borgo Panigale-i
meztelent vásárolna, igény szerint választhat a "klasszikus" és a
"sportos" kollekcióból. Az S4R-hez kinézetben és megoldásaiban
igen hasonlító S2R új korszak eljöttét jelzi a népszer? Monsternek.

Szóval sokban hasonlít az S4R-re, de mindenben azért nem: ez már csak a motor
miatt sem volna lehetséges. A kéthengeres, két szelepes, légh?téses, ráadásul
h?t? nélküli blokk más típusú er?forrás, mint az S4R-é.
Éppen ezért máshogy
néz ki, "könnyedebb" az új Monster eleje, mint az el?dmodellé. Persze
az "?s" legf?bb karaktervonásai megmaradtak, például a nyereg jobb
oldalán futó jellegzetes dupla kipufogó.

A futúm? központi elemei a hagyományos acél cs?váz és az alumíniumból készült
egykarú leng?villa. A Sachs rugóstag teljesen állítható. A villát a Marzocchi
adta, a fordítottan álló szárak átmér?je 43 mm.
A Brembo szállította a fékberendezést:
300 mm-es els? tárcsákra két féknyereg négy-négy dugattyúja hat. Hátul szimpla
dugattyú és 245 mm-es tárcsa dolgozik.

Az S2R-t hajtó motorblokk ugyanaz, amelyet a 800-as Monsterr?l ismerhetünk.
Az azonos henger?rtartalmú kéthengerest elektronikus befecskendezéssel szerelik,
a kipufogókon katalizátor található. A gép 77 LE-t ad le 8.250 percenkénti fordulaton,
ehhez 7,4 Nm-es forgatónyomaték társul (/6.500). Mindehhez 173 kg az össztömeg.

A múlthoz képest új elem a kisebb motortérfogatú Monstereken már sikerrel
bevezetett APTC kuplung
. Ezzel er?feszítés nélkül lehet akciózni, a vezetési
élmény sokkal kellemesebb még városi körülmények között is. A gyakori kigyorsításokkal
tarkított, sportos vezetési stílust kedvel?knek mindenképpen tetszeni fog az
APTC "ugrándozáscsökkent?" hatása.

A hatféle színösszeállításban választható Monster 9.000 euró körüli ártól
kapható
a szalonokban. A legspártaibb, egyszín? Dark változat ennél egy
ötszázassal olcsóbb.

M?szaki adatok  
Motor típusa kéthengeres, 90 fokos "L",
Desmodromic,
hengerenként 2 szelep, légh?tés
Henger?rtartalom 803 kcm
Furat x löket 88 x 66 cm
Sürítési arány 10,4:1
Max. teljesítmény 56,7 kW – 77 LE @ 8.250 ford.
Forgatónyomaték 72,6 Nm -; 4,4 kgm @ 6.500 ford.
  Marelli elektronikus befecskendezés
Váltó 6 sebességes
Tengelytáv 1.440 mm
Ülésmagasság 800 mm
Magasság 1.222 mm
Hossz 2.105 mm
Els? gumi 120/70 ZR 17
Hátsó gumi 180/55 ZR 17
Száraz tömeg 173 kg
Tanktérfogat 14 liter (3 l tartalék)
M?szerpanel elektronikus instrumentáció, kilóméteróra,
fordulatszám-mér?,
fényindikátor, olajnyomás-jelz?, tankjelz?, LCD óra, immobilizer
ugrás fel