EST. 2002

Ducati Monster S4RS

S4R és Porsche 911. Mindkét modellt folyamatosan frissítették bár technikailag, a vonalvezetésük h? maradt az eredetihez. És így az ember els? pillantásra felismeri. Szóval ez is Monster, de teljesen új: a Ducati sikervasának neve (nyilvántartási száma?) egy S bet?vel gazdagodik: ez is a változást kívánja éreztetni. A m?szaki alapok nem változtak, ez még mindig a tizenhárom évvel ezel?tti megoldás, de a váz csövei között most a superbike versenymotor 999 kéthengeres, karbon szelepfed?s blokkja, a Testastretta foglal helyet, 130 lóer?s konfigurációban. Szükség is volt a teljesítmény-növekményre abban a mez?nyben, ahol az Aprilia Tuono, a Triumph Speed Triple, a KTM Super Duke és az MV Brutale 910 szerepelnek. A csupasz változat új h?t?t és airboxot kapott. A két kipufogó a Termignoni m?helyéb?l való: ez a beszállítói együttm?ködés sem tegnap köttetett.

Klikk.

Ám a változások nem érnek véget az er?forrásnál. Hátul ugyanis az S-R széria klasszikus, alumínium egykarú leng?jét találjuk, ami fekete, akár a váz, amely az ünnep örömére még merevebb lett. Alaparányait tekintve változatlan a szerkezet. A 43 mm szárátmér?j?, minden irányban állítható titániumkezelt (TiN) Öhlins villát is a 999 superbike-tól örökölte a Monster. S?t. Hátul is a 999 állítható Öhlins rugóstagja van.

A fékrendszer el?l radiális féknyereggel és -pumpával, meg egy 320 mm-es tárcsával dolgozik. Alaposan figyelve sok mindent kapott a Monster a versenypályáról, például a háromszög alakú olajh?t?t, az alumínium h?t?csöveket, némi karbonszálat (els? sárvéd?, kipufogóhéjak és a csövek h?véd?je).

Újítások vannak a designban is: ilyen a merevebb és könnyebb Y-küll?s kerék, valamint az egyedi grafika és színkombinációk (szürke-fekete, fehér-vörös és egy teljesen új gyöngyházfehér).

ugrás fel