Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Ducati Ultima 1000

Ducati Ultima 1000

Hirdetés

Irodalomban, építészetben, zenében és képz?m?vészetben is használatos szakkifejezés a ‘retrofuturizmus’ – egy elképzelt, idealizált jöv? megfogalmazása, lefestése ez de olyan formanyelvvel és alapkoncepcióval, amelyek tipikusan a múltunkhoz – jellemz?en a múlt századhoz – köthet?. A fogalmat a járm?ipar is ismeri, és nem ez az ezres Ducati Ultima vezeti be – viszont hogy a retrofuturista alkotások sorába beillik, az már biztos.

A kiindulási alapot egy Ducati Sport 1000 jelenti, amely a bolognaiak Sportclassic-szériájának legnépszer?bb modellje volt pár évvel ezel?tt. Egy ilyen gép került egy osztrák márkakeresked? keze közé, bár valószín?bb, hogy ‘beragadt’, eladatlan motorral állunk szemben – ki tudja (és a végeredmény szempontjából tökéletesen érdektelen).

A Saarland m?hely egy komoly, valóban látványos és m?vészi átépítésbe fogott, alighanem fölösleges kommentálni az amúgy is látszót. A retrós, klasszikus cafč racer vonalvezetést egy csipetnyi hi-techhel bolondították meg sógorék, lásd kipufogórendszer, Marzocchi els? futóm?, els? sárvéd?, ledes farokidom.

A Rizoma-katalógust nyilván rongyosra lapozták a kereskedésben, ami nem vált hátrányára az Ultimának, a spéci alkatrészek nagyon-nagyon jól mutatnak a vörös-fekete fényezéssel. De praktikus haszna is van a cicomának, hiszen a modell szárazon mindössze 162 kilogrammot nyom. A blokkhoz csak keveset piszkáltak hozzá, az ‘L’-kéthengeres Desmodue DS új hajtókarokat, airboxot kapott és Power Commanderrel gazdagodott.

Legnagyobb teljesítménye így 107 LE-re n?tt 7.800 percenkénti fordulaton, nyomatéka 104 Nm 7.500-on. Ez a gyári értékekhez képest kb. 15 LE és 13 Nm pluszt jelent. Az inox acél kipufogórendszer teljes egészében kézm?vesmunka. Végül, de nem utolsósorban Saarlandék csereérettnek nyilvánították az eredeti felniket. Kéne?