EST. 2002

Dudás Péter megállíthatatlan

-Hosszabb szünet után újra összegy?ltek a régió legjobbjai, hogy megpróbálják megtörni a hatalmi törekvéseidet. Ez szerencsére nem sikerült, de nem volt könny? dolgod a hétvégén.

-Hát igen. Nagyon kemény mez?ny jött most össze. Jöv? héten Superbike Világbajnokságot rendeznek a pályán, ezért jó néhány versenyz? volt itt, aki indul a sorozatban. Már az edzéseken látszott, hogy nem lesz egy kényelmes futam .

-Hogy mentek az el?készületek?

-Már a csütörtöki szabadedzések során kiderült, hogy nagyon sok munka lesz még a pályának megfelel? beállítások eltalálásával. Próbáltam a tavalyi id?met motorozni, ami többé-kevésbé sikerült is, de nem éreztem egyenletesnek a teljesítményemet. Az els? kvalifikációs edzés félig vizes, félig száraz pályán zajlott, úgyhogy – mivel nem akartam elégetni az es?gumimat – csak az utolsó néhány percre mentem ki, ami még a kvalifikációs limit elérésére sem volt elegend?. Közben folyamatosan dolgoztunk a rugóstagon. Még a szombati id?mér?n sem voltam tökéletesen elégedett vele, de ezzel együtt 2:10.703-as id?vel a nyolcadik rajtkockát szerzetem meg.

-Aztán jött a vasárnap, és elrajtolt a Stocksport 1000 mez?ny…

-A rajtom jól sikerült, rögtön be is tudtam verekedni magam az els? három-négybe. Aztán a nagy tülekedésben hátrébb csúsztam, és újra a nyolcadik hely körüli pozícióból kellett szép lassan feltornásznom magam. Els?sorban két olyan pilótával kellett megküzdenem, akik láthatóan összedolgoztak, hogy ne kerüljek el?rébb. Miközben én velük bíbel?dtem, illetve mire megszöktem a szorításukból, a mez?ny eleje már jócskán megnyúlt, majdnem tíz másodperces el?nyre tudott szert tenni a Richard Coopers, a 20 éves dél-afrikai Superbike bajnok Morais Sheridan, és az ugyancsak ismert versenyz?, a lengyel Pawel Szkopek alkotta élboly.

Wilbers futóművel

 

Dudás Péter a Stock 1000 kategóriában a jöv?ben a WILBERS futóm?re bízza magát. Egy, a súlyára készült verseny hátsó rugóstag, egy lineáris kormánylengéscsillapító, egy els? teló-átalakítás után és több nyert futam után! Azt hiszem, ehhez sok mindent nem lehet hozzáf?zni, csak annyit, hogy GRATULÁLUNK!

X-Bike

-Amikor a nyolcadik körre végül felverekedted magad a negyedik helyre, volt még esélyed behozni az el?tted állókat?

-Az es? három versenyz? nem ment kimagaslóan jobb id?t, mint a többiek. Miután sikerült mögéjük kerülni, már felt tudtam venni a saját tempómat, és lassan le is tudtam szakadni az üldöz?imr?l, de a fennmaradó 2-3 körben már nem volt lehet?ségem befogni az els?ket.

-Rég láttunk ilyen csúszkálásokat…

-Igen, a nagy melegnek köszönhet?en mindenkinek gondot okozott a gumik tapadása. A futóm? megfelel? beállítása többek között ebb?l a szempontból is nagyon lényeges dolog. Ilyen id?ben, ahogy fogynak a gumik nagy meglepetések érhetik az embert, amikor kigyorsítás közben a rázók?höz ér. Eleinte nem nagyon örültem a csúszkálásnak, de a végén még tetszett is dolgot. Ha a kanyar elején szándékosan elindítod a motor hátulját, és ráváltasz egy fokozatot, végigkísér a hátulja. Ez elég látványos dolog a küls? szemlél?nek, és nem utolsó sorban elég élvezetes is. Ilyen volt most a pálya, meleg volt, alkalmazkodni kellett hozzá, fel kellett venni egy másik stílust. Amolyan Superbike VB futamra emlékeztet? menés volt…

-Végül a negyedik helyen intettek le.

-Igen Richard Coopers lett az els?, Sheridan a második, és Pawel a harmadik. A dobogóról tehát lecsúsztam, de az el?ttem végzett versenyz?k közül egyiket sem értékelik az Alpok-Adria Bajnokságban. Így végül én kaptam a gy?zelemmel járó 25 pontot, és továbbra is vezetem a pontversenyt. Nagyon örülök, hogy végül így alakult!

-Mi vár rád a közeljöv?ben?

-Miel?tt a kérdésedre válaszolnék, had említsem meg itt Team Suzukis társaimat, akinek szeretnék gratulálni! F?leg Németh Balázsnak, aki a lábsérülése miatt még nem akart egyszerre két versenyen is indulni, de a számára fontosabb GSX-R Kupában így is negyedik tudott lenni! Külön gratuláció Kispataki Viktornak, aki remek formában volt, és élete legjobb idejét ért el ezen a pályán. A dobogóra ugyan nem sikerült felállnia, de ez valószín?leg annak tudható be, hogy Superbikeban is kivételesen er?s mez?ny jött össze. Szép volt fiúk!

-Szóval a közeljöv?…

-Igen. A bajnokság következ? fordulója két hét múlva, ugyancsak Csehországban, Mostban kerül megrendezésre. Az els? három versenyt sikerült megnyernem, és ha nem számítjuk a vendég indulókat ezt az eredményt most is sikerült hoznom. Nyilvánvalóan folytatni szeretném, és lehet?ség szerint próbálok majd els? helyen, de legrosszabb esetben is dobogó közelében végezni. Az eddigi versenyeknek köszönhet?en viszonylag magas pontszámmal vezetek a mez?ny el?tt. Ha ezt tudom folytatni, és Mostban is le tudom nyomni a helyi men?ket, akkor az utolsó futamokon már egy kicsit lazábbra engedhetem magamon a pórázt.

-Azzal, hogy te képviseled hazánkat a Suzuki GSX-R Európa Kupában, komoly lehet?séget kaptál, hogy bemutatkozz a világ legjobbjai között. Legutóbb az olaszországi Misanoban jártál. Hogy sikerült a verseny?

-Azért, hogy indulhatok ezen a versenyen nagyon hálás vagyok mindenkinek, aki ezt lehet?vé teszi, hiszen még nincs is vége a sorozatnak, máris rengeteg hasznos tapasztalatra tettem szert. Gondolok itt els?sorban az új pályákra, és egy világszínvonalú mez?nnyel való megismerkedésre. Eredményeket tekintve hasonlóan szerepeltem, mint az el?z? futamon Monzában. Ott tizenhatodik voltam, most pedig a tizenötödik helyet szereztem meg. Ez a helyezés nem egy látványos eredmény, de óriási dolog számomra, hogy ott lehetek egy ilyen nívójú versenyen. Nagyon kemény versenyz?kkel kell itt megméretnem magam, és büszke vagyok rá, hogy ezek közül jó néhányat sikerült már magam mögé utasítani. Bizakodva várom az októberben megrendezend? franciaországi fordulót. A verseny Magny-Coursban lesz. Ezen a pályán sem jártam korábba, de a motorral (Suzuki GSX-R 750), és a mez?nnyel is kezdek megbarátkozni. Csodákra ott sem számítok, de az eredeti elképzelést, az els? tízbe való bekerülést reális célkit?zésnek tartom.

Forrás: Team Suzuki

ugrás fel