Az angol gumigyártó teljesen lecseréli jöv?re a ‘lendületes túrázáshoz’ való
abroncsát: a D 220 nyugdíjba vonul, s a Qualifier, a Sportmax GP és a Qualifier RR
után a RoadSmart-tal egy negyedik D-szériás terméket is hadrendbe állít. A név
kötelez: a RoadSmart egy tipikusan országúti használatra ajánlott gumi, ami a csupaszoktól
a túramotorokig tartó szegmensben alkalmazható. Olyanoknak készül, akiknek nemcsak
a teljesítmény, a man?verezhet?ség és a tapadás fontos, de a hosszú élettartam is.
Felhasználhatósága elég tág, a Kawasaki Z1000-esét?l a BMW GS-éig minden modellen
meg kell, hogy állja a helyét. Ezt a széles kört egy teljesen új fejlesztéssel
igyekszik kielégíteni a Dunlop, amelyet többkeverékes technológiával és egy Flex
Steel JLB, acélmeger?sítéssel operáló radiális szerkezettel hoztak tet? alá,
különleges profilokkal.
A D 220-hoz képest sokkal sportosabb a futófelület kiképzése, eltér? mélység? – a
középs? részen mélyebb – csatornázással, ami lehet?vé teszi a víz jobb elvezetését.
A ‘multikeverékes’, A-B-A séma szerinti felépítményt a hátsó gumin alkalmazzák olyan
módon, hogy az abroncs bels? része természetesen keményebb, míg az oldalakon puhább.
A RoadSmart-on egy keményebb keverék-réteg folytatódik egészen a széleken, a puha
réteg alatt, ezzel nagy merevséget szavatolva az abroncsnak és garantálva azt is,
hogy a motor kiegyensúlyozottan viselkedjen egyenesfutásban és bedöntéseknél
egyaránt. Újak a profilok is, amelyekkel egységesebb és nagyobb a tapadófelület, és
javul a tapadás.
A RoadSmart könnyebb is a D 220-nál: a 180/55-ös méret? hátsó vagy fél kilóval nyom
kevesebbet, amivel csökken a rugózatlan tömegek aránya is a motoron. Összességében
egy igen érdekes termék lesz a briteké, amelyet hamarosan élesben is kipróbálhatunk.
Legutóbbi hozzászólások