EST. 2002

Duss Motard

A svájciak meglehet?sen hermetikusan dolgoznak, nem sokat adnak ki m?helytitkaikból.
Érthet? is, mert egyel?re egy prototípusról van szó. Amit sikerült megtudni,
az az, hogy a motor elektronikus befecskendezéses, benne hengerenként négy szelep
dolgozik. Duss-ék egyik fixációja minden bizonnyal a lánc-áttétel (érdekes,
hogy két oldalon is látható a lánc: a hátsó hengeré jobb, az els?é bal oldalon).

F?hajtást érdemelnek a méretek: a modell szélessége mindössze 300 mm,
váltóval együtt (ami egyébként egy hagyományos, ámde hihetetlenül kompakt hatsebességes
váltó). Nemkevésbé kompakt a kipufogó-berendezés, a farok alatt kivezetett két
egyedi cs?vel.

A projekt egyel?re gyerekcip?ben jár, de a jelek szerint hétmérföldes gyerekcip?ben.
Igaz, hogy például a lábtartók (és sok egyéb) még hiányoznak a svájci motardról,
a Duss család szerint év végére a járm? már gurulni fog. 3000 km-es teszt és
a m?szaki átadás után készek kis szériában gyártani és, mondani sem kell, gy?jt?knek
való – nagyjából 29.000 eurós – áron értékesíteni.

www.dusstechnics.ch

ugrás fel