Az Ossa egy spanyol, pontosabban katalán motorgyártó volt, 1924-ben alapították és eredetileg mozigépészeti felszereléseket készítettek. Aztán a II. világháború után kezdtek el kétütem? motorokban utazni, hasonlóan a BSÁ-val, a Harley-vel, a Yamahával és társaikkal.
A negyvenes években jött ki az els? járm?vük, a hatvanas évek gazdasági szárnyalása pedig sokáig dagasztotta vitorláikat. Utcai-, krossz- és triálmotorokat egyaránt készítettek, és természetesen nem maradhattak ki a versenysportból sem. Santiago Herrero volt az egyik legjelesebb pilótájuk, 1969-ben csak a szezonzáró öt nagydíj betlijén múlott, hogy ‘csak’ a harmadik helyet szerezték meg összetettben a 250-es géposztályban. 1970-ben a világbajnoki helyszín Man szigeten Herrero súlyos balesetet szenvedett, sérüléseibe két napra rá elhunyt: a sokkoló eseményt követ?en az Ossa visszalépett a világbajnokságtól, az volt az utolsó versenyük konstukt?rként aszfalton.
Hogy az itt bemutatandó modell neve el?tt az ‘E’ bet? mit jelent, azt tán nem nehéz kitalálni. Természetesen egy elektromos hajtású prototípusról van szó, amelynek éppen Herrero hetvenes évek eleji versenyparipája adja az alapját. Az átalakítást az Art-Tic.com nev? csapat végezte el, meglehet?sen hiteles hozzáállással és stílusban, ráadásul kétféle – egy felidomzott és egy csupasz – változatban. A dolog egyel?re még csak koncepció…
Az 2010-ben spanyol vállalkozók által hamvaiból föltámasztott Ossa márkánál jelenleg triál- és enduró modellek jelentik a f? profilt, a pályán pedig a FIM triál vb-jén képviseltetik magukat gyári csapattal – a 2011-es kiírásban versenyz?jük, Jeroni Fajardo ötödik lett.
Legutóbbi hozzászólások