EST. 2002

Ecosse Heretic Ti

Még hogy drága az MV Agusta CC potom százezer euróért. Ugyan, kérem. Ducati 1098R harminchatezerért? Hármat rendeltünk bel?le. Micsoda arcátlan olcsóság. Létezik azonban egy egészen más árkategória is: egy gyártó, amely nem átall annyi pénzt kérni egy motorért, amennyiért más már kocsit vesz.

A szóban forgó konstrukt?r az amerikai Ecosse, amely kizárólag ebben a luxus-osztályban mozog. Ott viszont a jelek szerint eléggé otthonosan. Kéthengeres alkotásuk, a Heretic Ti a katalógusban 275 ezer dolláros ellenértékkel szerepel, ami aktuális árfolyamon száznyolcvanhétezer-ötszáz eurónak felel meg, bár, ismerve az USA közelmúltbeli pénzpiaci ingadozásait lehet, hogy mire ezt a mondatot leírjuk, már csak száznyolcvanhétezer-négyszáznak. Aki nem hiszi, járjon utána: a Robb Report honlapján ott van minden fekete-fehéren. Olvasóink szíves engedelmével a nevezett oldalt nem linkeljük be, és nyomatékosan felhívjuk a figyelmet: óvatosan a klikkelésekkel, mert on-line lehet rendelni. Nem vicc. A gyönyör? motorhoz egy gyönyör? BRM karóra is jár. A hülyének is megéri.

Jogosan vet?dhet fel a kérdés, mi a fityfene kerül egy motoron annyiba, mint a Gellérthegy? Tulajdonképpen semmi. Vagy minden. Néz?pont kérdése. Az Ecosse nem kezd? a szakmában: 2001-es alapításukkor nem mást t?ztek ki célul, mint hogy két keréken guruló ékszerdobozokat alkotnak. Már az alapmodellek sem tréfálnak, tekintve, hogy a Heretic sztenderd változatban is belekerül vagy hetvenégyezer dollárba. A Ti esetében aztán végképp elszaladt velük a ló. Az alapverzión 1.960 köbcentis, 130 lóer?t teljesít? er?forrás hipp-hopp 200 lovasra kompresszálódik föl, amihez 284 Nm-es (29 kgm) forgatónyomaték társul.

A blokk tehát bivalyer?s, a váz ugyanakkor ultrakönny?. A Ti, a titánium vegyjele már sejtet valamit, ugye? Nos, a Heretic-nek nemcsak a kipufogódobja van ebb?l a nemes matériából, hanem szinte a teljes alkatrészállománya, ideértve a komplett vázszerkezetet is! A felfüggesztések az Öhlins legbecsesebb szériájából valók, a hatdugattyús féknyergek radiális felfogatásúak. Mindent egybevéve az 1.536 mm tengelytávú motor tömege 199 kg.

A modell még rendelhet?, tíz darab készül bel?le. Viccel?dhetnénk tovább, hogy akinek megtetszett, siessen, mert elfogy – de nagyobb összegben mernénk fogadni, hogy a készlet így is, úgy is elkel majd.

ugrás fel