EST. 2002

Ecosse-Spirit ES1: Forradalom

Két angol F1-es mérnök – nyílván egy átsörözött éjszaka után – eddig szokatlan ötletekkel állt el?, mely forradalmasítaná a motorépítést. A furcsaság neve Ecosse-Spirit ES1, 210 lóer?, 380 km/h -ás végsebesség.

A mérnökök az üléspozíciót vették kiinduló pontnak, mely számos kérdést meghatároz a jelenlegi motorépítési-tudomány ismeretében. A két géniusz hipotézise szerint, ha alacsonyabbra helyezzük a motorost, jobb aerodinamikai tényez?kkel tudjuk felvértezni kétkerek?nket. Ez a felismerés csupán annyiban rontja a mérnökök által megálmodott terméket, hogy ezáltal a lábtartók is alacsonyabbra kerülnek, csökkentve a motor döntési képességét.

Ez azonban nem feltétlenül jelent hátrányt, ahogy el?ször gondolnánk: ha a két lábtartó egymáshoz közelebb kerülnek, máris kés?bb karcolhatjuk velük az aszfaltot. Hogyan valósítható ez meg? A „hagyományos” motoroknál nyílván sehogy, mivel a leng?villába és a blokkba ütköznénk, az Ecosse-Spiritnél azonban ez nem lehet akadály, mivel a kardántegellyel kombinált lánchajtás keskenyebb felépítést tesz lehet?vé. Ezáltal ugyan elég szokatlan pozícióban ülhet a motoros, viszont súlypontja jóval közelebb kerül a talajhoz.

Az els? villát felejtsük el, helyette egy egykarú leng?villa dolgozik a jelenleg még tervez?asztalon lév? koncepcióban, mely váz hiányában, közvetlenül a blokkhoz kapcsolódik. A szénszálas anyagokból készül? motor, csupán 120 kilogrammot nyomna a mérlegen. A 170 lóer?s változat 350 km/h fölött, a 210 lovas er?forrással épített „rémálom” 380 km/h feletti végsebességet tudna produkálni.

Véleményt nem f?zünk a Motorcycle News által publikált tanulmányhoz, tegyétek meg Ti a hozzászólásoknál.

Ecosse-Spirit ES1

ugrás fel