EST. 2002

Edwards megúszta az ütközést

A balesetet minden valószín?ség szerint Edwards okozta, mivel a rajtkocka porosabb
részér?l indulva kipörgött a kereke, majd beleakadt Oliver Jacque kormányába
és ennek következtében az RS Cube élesen kifordult, és közvetlenül a
– rajtnál még együtt lév? – versenyz?k tömegébe futott, miközben az ütközés erejét
John Hopkins Suzukija fogta fel.

‘A pálya porosabb részér?l indultam, és a motor egyszer csak kipörgött.’
– mesélte az eseményeket Edwards. ‘

Miközben megpróbáltam korrigálni valaki nekem üt?dött és én kirepültem oldalra
– az egész egy rémálom volt. Láttam a versenyz?ket magam körül, és az egyik
kerék jól fejbe is ütött. Szerencsére semmi bajom. Abban a pillanatban nagyon
mérges voltam, de nem sokkal kés?bb inkább megkönnyebbültem, hogy még élek.’

A kerék, ami megütötte Edwards fejét, az Jeremy McWilliams motorjáé volt, de
az ütközés sokkal nagyobb is lehetett volna, ha az ulsteri versenyz? nem próbálta
volna meg gyorsan elkerülni a bajt, és gépét a sóderágy felé kormányozni, aminek
következtében sajnos ? maga sem tudta folytatni a versenyt, mert motorjával
megcsúszott és elesett. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy McWilliams is megúszta sérülések nélkül.

‘Mindenki a pálya bal oldala felé tartott, mert Nakano feltartotta a sort,
majd hirtelen Edwards repült keresztül a pályán.’ – emlékszik vissza a
Proton KR versenyz?je. ‘Láttam amint nekiütközött egy másik motornak –
kés?bb kiderült, Hopkins-é volt -, majd pont elém esett. Az egy lidércnyomás,
mikor ilyen történik meg veled. Mindegy milyen nagyot fékezel, nem tudsz olyan
gyorsan lassulni, mint ahogy a motorjáról lees? versenyz? csúszik át a pályán.’

‘Jobban jártam volna, ha Colin egyenesen csúszik a pályán, de sajnos ferde szögben
érkezett felém.’ – mondta Jeremy. ‘A legtöbb, amit tehettem, hogy
félrehúzódtam, le a pályáról, de még mindig úgy nézett ki, hogy nem tudom kikerülni
a karját, és akárhogy is próbálkozom, át fogok menni rajta. Szerencsére nem
így történt. Sajnos azonban nem tudtam a füvön megtartani a gépemet.’

Isten tudja hogy, de Hopkinsnak is sikerült túlélnie az er?s ütközést Edwards
gépével, majd 13-ként fejezte be a versenyt, annak ellenére, hogy a becsapódás
nem múlt el nyomtalanul.

‘Jól sikerült a rajtom, majd hirtelen a megpillantottam Colin motorját,
amint átlósan ment a pályán’ – magyarázta Hopper az eseményeket. ‘Tudtam,
hogy nincs menekvés, és össze fogunk ütközni, és fejben rá is készültem. Biztosra
vettem, hogy nagy ütközés lesz.’

‘Colin motorja nekinyomta a kuplungkart az ujjaimnak, de valahogy sikerült
megúsznom, és nem estem el.’ – mondta a #21-es. ‘Felnéztem, és még
mindig a pályán voltam, szóval csak mentem tovább. Er?sen egymásnak üt?dtünk,
összetörött a motor burkolata, és nagyon megütöttem a kezem. Elég vad élmény
volt. Ett?l függetlenül szerencsés vagyok, hogy megúsztam.’

Egy másik vétlen áldozat Edwards csapattársa Noriyuki Haga volt, aki szintén
ütközött miközben csapattársát próbálta kikerülni. Mivel már a szombati id?mér?
edzésen megsérült a nyaka, így ‘Nirto Nori’ kénytelen volt a 13. körben feladni
a versenyt.

‘Elestem, miközben megpróbáltam – az akkor már a földön fekv? – csapattársamat
kikerülni. Minden t?lem telhet?t megtettem, hogy versenyben maradjak, de onnantól
már nem volt minden rendben velem. Ezért döntöttem végül úgy, hogy kimegyek
a boxutcába.’ – nyilatkozta Haga.

Az Aprilia csapat koordinátora, Francesco Guidotti, alig tudta elhinni, hogy
ennyire nincs szerencséjük, és, hogy mindkét versenyz?jük kiesett a versenyb?l
az els? 100 méteren.

‘Ez egy olyan hétvége, amit hamar el szeretnénk felejteni. Igazán nagyon
szerencsétlenül jöttek össze a dolgok.’ – mondta. ‘Kár, pedig jól
sikerültek a próbafutamok, de a versenyzés veszélyekkel jár. Biztos vagyok benne,
hogy Colin nagyon jól tudott volna teljesíteni ezen a pályán, noha Haga-nak
lettek volna egyébként is problémái a szombati baleset miatt.’

ugrás fel