Marco Masetti írása
A 20 éves Manuel Poggiali 2001-ben a Gilerával nyerte meg a 125-ös bajnoki
címet.
San Marino – Hazai pályán játszik Manuel Poggiali, a San Marinoi Köztársaságban,
ahol ma bemutatták csapatát, mely el fogja kísérni eddigi rövid de fényes karrierje
folytatásában – a 125-ös után, a 250-es bajnoki cím megnyeréséért.
Egy átlagos jelentkez?nek általában ilyeneket mondanak: ‘még gyakorolni
kellene’, ‘majd meglátjuk’, satöbbi. Manuel azonban igazi nagyágyú,
tehát már egyenesen a címre pályázik, melyet tavaly a Melandrival nyert meg.
Ugyanaz a csapat, Rossano Brazzival a boxban, és pont az a technikus fotózza
le Poggiali hatalmas vigyorát, aki immáron 25-ik világbajnokságában vesz részt,
és többek között Lavadoval, Cadaloraval, Reggianival, Rombonival, Rossival és
Melandrival dolgozott már együtt. ‘Általában a fiatalokat bátorítják, sokszor
segítik, de vele másképpen volt: egyenesen vissza kell fogni, annyi vágy és
ambíció f?ti’. Rossano elismeri, hogy Manuel néha többször megcsúszik viszont
a rendelkezésre álló alapanyag (azaz a ppilóta) els?osztályú. Poggiali (aki
1983 február 14-én született, San Marinoban) visszahúzódó és szerény természet?,
ámde nagyon ?szinte: ‘Az RSW 250 nagyobb, mint az, amit tavaly vezettem.
Talán kétszer annyira, de ez egyáltalán nem ijeszt meg, s?t, nagyon megfogott.
Amikor elkezdtem versenyezni, volt egy álmom, hogy világbajnok legyek, és ez
az álom még mindig megmaradt. Kemény munka, de minden körülmény a rendelkezésemre
áll’.
Poggiali nem bújik el, de az Aprilia f?nöke sem, Ivano Beggio: ‘Az Aprilia
hisz a versenyek fontosságában, és számít a fiatal pilótákra. Nagyon sok ilyet
indítottunk, és tovabbra is fogunk. Szeretjük ötvözni, az olyan emberek tapasztalatát,
mint Rossano Brazzi és a technikus Jan Witteveen, aki ennek a csodálatos 250’-esnek
az atyja. A holland tervez? ecsetelte az RSW 250 technikai fejlettségét: ‘Mindenekel?tt
egy új váz áll a rendelkezésünkre, melynek segítségével minden pályán, minden
körülmény mellett kipróbálhatjuk az ideális beállításokat. De a motor területén
is vannak újdonságok, melyek a teljesítménynövelésre fordított energiáink gyümölcsei.
Ez a fejl?dés az egész évad alatt tartani fog. Érkez?ben van egy új, aerodinamikusabb
karosszéria is, melyet valószín?leg, hamarosan, Mugellónál láthattok’.
Nehéz lesz a riválisok számára, látva, hogy az olasz háznak már rendelkezésére
álltak a leger?sebb motorok az egész 250-en belül. Hogy másról is beszéljünk,
mint motorokról és pilótákról, San Marinonoban ott volt a televízió üdvöskéje,
a gyönyör? és kedves Alessia Fabiani .
Összegezve, az MS támogatását élvez? csapat, mint tavaly is, most is nagy tervekkel
vág neki a bajnokságnak, és ezt nem is rejti véka alá. Nagy küzdelem fog kibontakozni
a hivatalos RSW motorok (ilyen van még Nietonak, Eliasnak, De Punietnek), Rolfo
és Porto Hondái között – Poggiali tronfja azonban továbbra is érdekes. Meg kell
jegyezni, hogy a san marinoi pilóta motorjának burkolatán olasz zászló fog díszelegni
– nem kell ebb?l ügyet csinálni, az olasz motorgyár és a kis állam között egyre
szorosabb a kaplcsolat, ezt a sportminiszter, Paride Andreoli jelenléte is bizonyította,
aki egyébként Poggiali nagy szurkolója. Valószín?leg a két partner közötti üzleti
tárgyaláson kívül arról is lehet szó, hogy meg szeretnék gy?zni San Marinot
egy nagydíj megszervezésének el?nyösségér?l. Lehetséges, hogy hamarosan San
Marinoban is lesz nagydíj, esetleg egyenesen Poggialival a dobogón? Szép gondolat,
minden esetre, ma az Aprilia kimutatta, hogy hisz a versenyzésben, és aúj nagyágyú-pilótában.
Legutóbbi hozzászólások