Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Egyedi BMW-t az eBay-r?l!

Egyedi BMW-t az eBay-r?l!

Hirdetés

Két fiatal spanyol mérnök munkáját dicséri a Demostener D1200R, különlegessége egyedi kerékagy-kormányzásos els?kerék-felfüggesztése. Öt darabot építenek bel?le, mindet a megrendel? igényei szerint. Az alapár 40.000 euró, de keresni egy fillért sem fognak rajta.

Pablo Gonzalez de Chaves Fernández nevéhez f?z?dnek a BMW R1200R alapokra épül? Demostener tervei. Az úriember megrögzött híve az alternatív motorkerékpár els?kerék-felfüggesztéseknek, weboldalán számtalan módozatot taglal a Bimota Tesit?l kezdve a Vyrus-on át egészen a Metisséig. Technikailag motiváltaknak kötelez?!

Klikk a képre, D1200R galéria nyílik

A Gonzalez srác egy kiváló dizájner, de mérnöki tudása már véges, ezért a D1200R megalkotásában barátja, Carlos Beltran Carrión számára is temérdek munka jutott. De a m?köd?képes prototípus kimerít? tesztsorozata után – ami felfüggesztését leszámítva még szinte semmiben sem tért még el a széria R1200R-t?l – a minden típusbizonyítvánnyal rendelkez?, forgalomba helyezhet? Demostener már az eBay-r?l mosolyog a BMW szimpatizáns potenciális vev?kre, akiknek viszont a bajor gyártó szériatermékei bizonyára nem elég egyediek…

A motor váza, els? felfüggesztése és kereke, valamint a tank, az idomok és az ülésegység teljesen egyedi. A spanyol tervez?duó az els? felfüggesztés alapelveit Tony Foalét?l kölcsönözte, de a kivitelezés végére a rengeteg szükségessé vált módosítás miatt Tony virtuális terveinek kézzel fogható változatára szinte már rá sem lehet ismerni.

A blokk az R1200R boxer-kettese 122 lóval, de a poén természetesen a hegesztésekt?l mentes, teljes egészében (70/75-ös) alumíniumból mart váz és az els? felfüggesztés, ami a készít?k szerint az els? olyan kerékagy-kormányzásos konstrukció, ami nem rudazattal mozgatja az els? kereket, mint például a feljebb már említett Bimota Tesi, de rendelkezik minden el?nnyel, mint a rendkívül merev és stabil kerékfelfüggesztés vagy a bólintásmentes geometria.

Az elejéhez képest a D1200R hátulja nagyjából szokványos: BMW Paralever vezeti a kardánnal hajtott hátsókereket, az Akrapovi? kipufogó és az Öhlins rugóstag egy HP2-r?l származnak. Az öt darab legyártása és kiárusítása után a spanyol fiataloknak még nincsenek terveik, egy azonban biztos: a Demostenereken egy fillért sem fognak keresni ha az eBay-en beállított minimálárért fognak elkelni. Idáig egyetlen licit sem érkezett.