A Suzuki a V-Strom 1050 sorozatnál használt modell struktúrát emelte át a 800 szériára. Így nem meglepő, hogy a DE modell mellett megjelent egy utcára optimalizált változat is.
Az aszfaltosabb kiadás és a DE ( Dual Explorer) erőforrása azonos, ami érthető hiszen a japán mérnökök több felszereltségi szinttel tervezték az új modellt.
Első és talán legnagyobb különbség a kerekek mérete és típusa. A V-Strom 800 hét küllős öntött alumínium kerekekkel lett szerelve, amely elöl 19-es kerék méretet használ. A legfontosabb különbség azonban a méreten kívül, hogy ezek a kerekek már tubeless gumik fogadására is alkalmasak. Ahogy a Suzuki brossurából kiderül, a Dunlop kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztette ki a D614-es abroncsokat, amelyek a klasszikus méretekben kerülnek gyártásra (110/80-19, 150/70-17).
A Suzuki az aszfaltos túrázáshoz optimalizálta a felfüggesztéseket, így rövidebb lett a Showa SFF_BP (Split Function Dork – Big Piston). A DE modellhez képest 220 mm-ről 150 mm-re, akárcsak a Showa hátsó gátló.
Az új verzió felfüggesztése egyben kevesebb beállítással érkezik, a villában csak a rugó előfeszítése és csillapítás állítható. A felfüggesztés változtatása magával hozta a geometria változását is. A tengelytáv 1515 mm-re csökkent, a villaszög 26 fokra és a nyomvonal 124 mm-re változott.
A V-Strom 800 méretei a következők: 2255x905x1305 mm (hosszúság,szélesség,magasság), szemben a DE verzió 2345x975x13130 méreteivel.
Változásokat kapunk a fékeknél is, ahol a V-Strom 800 a győztes a DE modellel szemben. A Suzuki a Nissin kétdugattyús féknyergeket Nissin 4 dugattyús radiális fékekre cserélte az új modell esetében. A rendszer 310 mm-es féktárcsákat használ.
Bár az új modellnél sincs kizárva a terephasználat, a precízebb közúti használat érdekében a jobb talajfogás (lábbal) és az ergonomikusabb vezetési pozíció volt a cél. Ennek érdekében változik a kormány, a lábtartó és az motoros helyzete is a DE modellhez képest. Ebben az esetben a kormány 15 mm-rel keskenyebb, 13 mm-rel lejjebb és 23 mm-rel előrébb helyezkedik el. A lábtartók esetében 7 mm-rel feljebb és 14 mm-rel hátrébb kerültek, míg a nyereg 30.mm-rel, 825 mm-re csökkent.
Az közúti használathoz optimalizálva egy magasabb és szélesebb plexit terveztek a motorhoz, ami 3 magassági pozícióban állítható, 15 mm-es eltérésekkel. Az állításhoz imbusz kulcsra van szükség.
Az új V-Strom 800-ból két opció került ki, amely terep használat esetén szükséges. Kivették az ABS deaktiválásának lehetőségét és a TC G opcióját, ami terepen való használatra lett fejlesztve.
Ezen felül több olyan elem is lekerült a motorról, amik kimondottan terepezéshez szükséges. Igy például ahaspáncél, kézvédők, hűtőrács. Azonban opcionálisan továbbra is elérhetőek ezek a kiegészítők a gyári kiegészítő katalógusból.. Az opcionális kiegészítők levétele súlycsökkenést is jelent, melynek köszönhetően a V-Strom 800 menetkész tömege 223 kg-ra csökken.
Becslések szerint a V-Strom 800 ára a DE verzió alatt lesz, de pontos árak még nem ismertek.
Legutóbbi hozzászólások