A rendkívül népszerű, tavaly bevezetett CB750 Hornet mellett egy újabb kirobbanó erejű lódarázs bontogatja szárnyait. Ezt az agresszív megjelenésű, idomok nélküli, nagy lökettérfogatú modellt a CBR Fireblade lenyűgöző teljesítményű négyhengerese hajtja, és elsőrangú futómű, valamint prémium felszereltség teszi ellenállhatatlanná.
A 2023-ban bevezetett CB750 visszahozta a legendás Hornet (magyarul lódarázs) nevet az európai köztudatba. A streetfighteres stílus, a lehengerlő erő és a tűpontos kezelhetőség elképesztően népszerűvé tette. Az idei évi eladások alapján, augusztusig bezárólag, kijelenthetjük, hogy Európa legkedveltebb naked motorját tisztelhetjük benne.
A 2024-es modellév ugyancsak érdekesnek ígérkezik a Hornet családot illetően, ugyanis két új taggal is bővül a família: jön a szemet gyönyörködtető CB500 Hornet és a zászlóshajó, az élvezeteket maximumig pörgető CB1000 Hornet. Hajtásáról a CBR1000RR Fireblade félelmetes teljesítményű sornégyese gondoskodik, ámde a CB1000 Hornet karakterének megfelelő hangolással, hogy a zsúfolt városoktól az izgalmas szerpentinekig mindenhol könnyen és biztonságosan terelhető legyen.
A japán tervezőgárda által megálmodott formaterv két szóval írható le a legjobban: agresszív és puritán. A szuperkompakt, vetítőlencsés, LED-fényszórópár és a jellegzetes, szárnyakat mintázó Hornet-tank már önmagában ámulatba ejtő, de a koncepció a látványos, minimalista stílusban fogant faridommal, illetve üléssel válik teljessé. A klasszikus, karcsú Hornet-forma alapját új, stíluselemként is szolgáló, feketére festett hídváz és térhálós, acél segédváz adja.
Páratlan teljesítményével, kimagasló műszaki színvonalával, kis méretével és friss, jövőbe mutató megjelenésével a CB1000 Hornet igazán vonzó jelenség, különösképp azon pilótáknak, akik középkategóriás motorról váltanának nagyobb gépre.
A 2024-es modellévű CB1000 Hornet az alábbi színekben lesz elérhető:
Grand Prix Red
Matt Iridium Gray Metallic
Pearl Glare White
FŐBB MŰSZAKI JELLEMZŐK
- 999 cm3-es, soros, négyhengeres, 16 szelepes, DOHC-vezérlésű erőforrás 149,6 LE-s (110 kW-os) csúcsteljesítménnyel és több mint 100 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal
- Esőáramú szívóoldali kialakítás, 4-2-1 rendszerű kipufogórendszer
- Három menetüzemmódot felkínáló elektronikus gázmarkolat (TBW), Honda Állítható Nyomatékszabályozó és nyomatékhatárolós, kuplungasszisztenssel kiegészített tengelykapcsoló
- Vadonatúj, acélból készülő dupla bölcsős váz
- 41 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa SFF-BP USD villa állítható rugó-előfeszítéssel és húzófokozati csillapítással
- Pro-Link himbarendszerre ültetett, minden paraméterében állítható Showa központi hátsó rugóstag
- Radiálisan rögzített, négydugattyús első nyergek 310 mm-es, úszóágyazású tárcsákkal
- 120/70 ZR17 méretű első és 180/55 R17 méretű hátsó abroncs
- Színes, 5”-os TFT-kijelző Honda RoadSync kapcsolattal
- Minden elemében LED-világítás, kettős, vetítőlencsés fényszóróval
Legutóbbi hozzászólások