Az ADV350 éppoly kalandmotoros megjelenésű, mint közeli rokona, az X-ADV, és közös pont a masszív váz és futómű is. Acél csővázához 37 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkóppár csatlakozik, míg a hátsó felfüggesztése két külső gáztartályos rugóstagból áll. Kereken 330 cm3-es erőforrásának csúcsteljesítménye 21,5 kW (29 LE), legnagyobb forgatónyomatéka 31,5 Nm, s hogy nedves útfelületen is magabiztosan kezelhető legyen, HSTC gondoskodik a biztonságos és egyenletes gyorsulásról. Használati értékét fokozza, hogy alapáras az okoskulcs (Smart Key), a Honda RoadSync rendszer és alkalmazás, az állítható magasságú túraplexi és a kesztyűtartóban található USB-C-aljzat és a nyereg alatti csomagterében pedig kényelmesen elfér két zárt bukósisak. A jövő év pedig négy új színt hoz a Honda ADV350 életébe.
7 évvel ezelőtt forradalmian új modell jelent meg a Honda kínálatában. Az X-ADV egyszerre kalandmotor és robogó, erre utal ADV-stílusú formaterve is. Kevés ilyen innovatív konstrukciót láthattunk az elmúlt évtizedekben, sőt úgy is fogalmazhatnánk, hogy ez egy roppant különleges gép, amiről talán nem is sejtették az európai vásárlók, hogy mennyire vágynak rá.
Azóta bebizonyosodott, hogy igenis van helye a piacon, mi több, olyan sikeres lett, hogy 2023 szeptemberéig ez volt a második legkelendőbb típus – 350 cm3 fölötti kategóriában – a CB750 Hornet mögött. Ez nem kis fegyvertény, tekintve, hogy Magyarországon és a kontinens számos államában ez a legnépszerűbb motorkerékpár-osztály.
2022-ben jött el annak az ideje, hogy a középosztályban is megjelenjen egy hasonlóan előremutató, különleges modell. A „New Urban Adventure” tervezési elv alapján született ADV350 láthatóan az X-ADV közeli leszármazottja, hiszen ez is kifinomult és végtelenül praktikus, akárcsak a nagyrobogók, ugyanakkor kalandmotoros megjelenése strapabíróságot, megbízhatóságot sugároz.
Nem titkolt cél volt, hogy az újdonság a motorosok széles körét – különösen a fiatalabb generációt – csábítsa vásárlásra, és a nagyrobogó-kategória egyik favoritja legyen. Ez sikerült is, hiszen az olaszországi Atessában megtalálható Honda Italia Industriale-ban előállított ADV350 -ből már több, mint 22 000 talált gazdára Európa-szerte a megjelenése óta és nem csak az idősebb korosztály kegyeit nyerte el.
Az ADV350 arra született, hogy fedezze föl a kisebb és a nagyobb városok utcáit és a végtelen országutakat.
Tagadhatatlan, hogy az ADV350 kitűnik az „egy kaptafára készült” robogók tömegéből. Határozott kiállása és markáns élekkel tarkított, látványos fényezésű idomzata valódi terepmotoros külsőt kölcsönöz a modellnek, így megjelenése alapján méltó társa az off-road-stílus nagyágyúinak, mint az X-ADV vagy éppen a CRF család tagjai.
Természetesen nem minden a megnyerő külső, ezért praktikum terén is brillírozik a Honda újdonsága. Kényelmes ülése alatt elfér két teljes értékű, zárt bukósisak, kesztyűtartója USB-töltőaljzatot rejt, míg indítása roppant egyszerű és gyors, köszönhetően a Honda robogóin már bevált okoskulcsnak (Smart Key). Négy lépésben állítható légterelő óvja a pilótát és utasát, s hogy könnyebb legyen menet közben a kommunikáció, alapáras az – LCD-műszeregységbe épített – Honda RoadSync rendszer is.
Akárcsak a kalandmotorok, az ADV350 is egyenes háttal, természetes testhelyzetben vezethető, ami nagyban megkönnyíti irányítását. Szintén a remek kezelhetőséget szolgálja a 37 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított első teleszkóppár, melyet a nagymotorokra jellemző, masszív alsó-felső villahíd köt össze, valamint a külső gáztartályos, dupla hátsó rugóstag. Mindkettőt úgy hangolták, hogy bőséges visszajelzés érkezzen a pilótához, egyben gyerekjáték legyen a gyors, könnyed irányváltás. Hogy terepen is magabiztosan mozogjon, pillekönnyű kerekein 120/70-15 és 140/70-14 méretű, „bütykös” gumik feszülnek, míg az ADV350 lassításáról 256 mm-es első, és 240 mm-es átmérőjű hátsó tárcsa gondoskodik.
Legyen szó városi használatról vagy települések közötti ingázásról, a modell gyorsulása lenyűgöző. Kereken 330 cm3-es, négyszelepes, SOHC-vezérlésű Smart Power+ (eSP+) erőforrásának csúcsteljesítménye 21,5 kW (29 LE) legnagyobb forgatónyomatéka pedig 31,5 Nm. Miként a Honda prémiumkategóriájú robogóin megszokhattuk, az alapfelszereltség része a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) és az erőteljes fékezéskor automatikusan felvillanó vészvillogó (ESS) is.
A 2024-es Honda ADV350 az alábbi színekben érhető el:
**ÚJ** Matt Coal Black Metallic
**ÚJ** Pearl Falcon Gray
**ÚJ** Matt Pearl Cool White
**ÚJ** Matt Pearl Pacific Blue
- Magasan, az idom peremén elhelyezett, dupla LED-fényszóró, akárcsak a nagy kalandmotorokon
- Négyféle magasságban rögzíthető légterelő
- RoadSync alkalmazás és LCD-műszeregység
- Okoskulcs (Smart Key), USB-C aljzat a kesztyűtartóban és két zárt sisakot befogadó, ülés alatti csomagtér
Az ADV350 nem egyszerűen kalandmotoros megjelenésű robogó, hanem valóban a városi dzsungel és a végtelen földutak felfedezésére született gép. Világítási rendszere minden elemében LED-es, dupla első fényszórója magasan az első kerék felett, az idom külső peremén trónol, a jócskán felsliccelt burkolat pedig láttatni engedi a masszív, fordított első teleszkópokat. Akárcsak a ralimotorokon, a talajhoz közeli burkolatok feketére festettek, míg felülre a színes, fényezett elemek kerültek. Ezáltal magasabbnak tűnik az ADV350 szabad hasmagassága, és olyan komoly terepmotor benyomását kelti, mint az X-ADV vagy például a versenyzésre született CRF450R.
Közelebbről szemlélve számos olyan részletet láthatunk, mely arról árulkodik, hogy mennyire sokoldalú a modell. Ilyen például a sínen mozgó, könnyen, egyszerűen állítható magasságú légterelő. Ennek alsó és felső helyzete között 133 mm a különbség, így városban könnyedén elláthat felette a vezető, miközben kellemesen hűsíti a levegő. Ezzel szemben autópályán – legfelső állásban rögzítve – a vállak fölé tereli a menetszelet, ezáltal nagy sebességgel haladva is pihentető lesz az utazás.
A nyerget felnyitva jókora csomagtér tárul fel, így 48 literes rekeszben kényelmesen elfér két zárt bukósisak. Hogy a kisebb tárgyakat is stabilan rögzíthessük, a poggyásztér két részre osztható a beépített elválasztólemezzel. Emellett a kesztyűtartóba is pakolhatunk, ráadásul itt egy USB-C-aljzat is található, tehát garantáltan nem merül le a telefonunk a hosszabb utak során sem. Az alacsonyabb pilótákra is gondoltak a modell tervezésekor, ezért az ülésmagasság, mindössze 795 mm.
Ötletes megoldás, hogy az LCD-műszeregységbe építették a Honda RoadSync rendszert, melynek legfontosabb előnye, hogy a vezető menet közben, hangvezérléssel fogadhat hívásokat az okostelefonján, s ugyanígy válogathat a készüléken tárolt zenék közül.
A rendszer használatához mindössze egy sisakbeszélőre, valamint a Honda RoadSync okostelefon alkalmazásra van szükség, és a Bluetooth-on keresztül kapcsolódó telefont hangvezérléssel, illetve a kormány bal oldalán rögzített kapcsolóval is kezelheti a pilóta, mégpedig anélkül, hogy elővenné a zsebéből vagy a kesztyűtartóból.
Szintén a mindennapi közlekedést megkönnyítő részlet az okoskulcs (Smart Key), hiszen ennek köszönhetően kulcs nélkül, gombnyomással indítható az ADV350, s ugyanilyen egyszerű a nyereg felnyitása, sőt a zárakat is automatikusan aktiválja a rendszer, amint a vezető elsétál a motortól. Mi több, az extraként választható, 50 literes okosdobozt (Smart top box) is ez vezérli: elég zsebünkben a kulccsal odalépni, és a doboz máris nyitható. Miként a Honda nagyrobogóin megszokhattuk, a kulcson található gombot megnyomva felvillannak az irányjelzők, ezáltal a zsúfolt parkolókban könnyebb rálelni az ADV350-re.
- Könnyű, acél csőváz, 37 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított első villa és külső gáztartályos hátsó rugóstag felel a gyors irányváltásért, valamint a könnyű kezelhetőségért
- Hatküllős, öntött alumínium kerekek és tömlő nélküli terepgumik
- Első és hátsó tárcsafék, valamint Automatikus Vészvillogó (ESS)
Az ADV350 tervezésekor elsőrangú szempont volt, hogy a váz és a felfüggesztés ideális legyen rosszabb minőségű, kátyús utcák és földutak leküzdésére. Ezért aztán az acél csőváz – amellett, hogy rendkívül könnyű –, merevségével nagyban hozzájárul a robogó kiváló kezelhetőségéhez. Szintén a könnyed irányíthatóságot és a stabil egyenesfutást szolgálja az 1520 mm-es tengelytáv, a 26,5°-os villaszög, a 90 mm-es utánfutás és a menetkészen is csak 186 kilós saját tömeg.
Mintha egy valódi terepmotorból érkezett volna, olyan látványos a 125 mm-es mozgástartományú, 37 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkóppár, melyet szintén masszív, „nagymotoros” alsó és felső villahíd köt össze, jelentősen fokozva az első villa merevségét. A két külső gáztartályos rugóstag még ennél is nagyobb mozgási tartományt biztosít a hátsó keréknek, egészen pontosan 130 mm-t. Hogy aszfalton és terepen, illetve teljes terhelés mellett is kényelmes, egyszersmind stabil legyen a robogó, a rugóstagokba három-három – különböző ellenállású – rugót építettek be a mérnökök. Szintén a stabilitást fokozza, hogy egy darabból készült, alumínium lengőkar köti össze a hátsó kereket a rugóstagokkal.
Különleges részlet az új, öntött alumíniumkerék is, tudniillik az ADV350 az első Honda, amibe ilyen könnyű, hatágú, küllőivel X-et formázó, fekete felniket építettek. A kerékméret elöl 15, hátul pedig 14”. Ez a méret és kialakítás tovább fokozza a robogó kezességét, míg a tömlő nélküli, 120/70-15-ös első és 140/70-14-es hátsó, terepmintás abroncsok – a széles futófelületnek és a remek öncsillapításnak köszönhetően – növelik a komfortérzetet.
Az ADV350 lassításáról 256 mm-es átmérőjű első és 240-es hátsó féktárcsa gondoskodik, a féknyergek működését, természetesen kétcsatornás blokkolásgátló felügyeli. Az ABS mellett az Automatikus Vészvillogó (ESS) is hasznos segédlet, hiszen – mint neve is utal rá – vészfékezéskor bekapcsolja a négy irányjelzőt, hogy figyelmeztesse a motor mögött haladókat a veszélyre. Amint újra gázt ad a vezető, a vészvillogó automatikusan kikapcsol.
- 330 cm3-es, négyszelepes, SOHC-vezérlésű Smart Power+ (eSP+) erőforrás
- Csúcsteljesítménye 21,5 kW (29 LE) 7500-as percenkénti fordulatszámnál, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 31,5 Nm (5250 f./perc)
- Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC, Honda Selectable Torque Control)
- 11,7 L-es üzemanyagtartály, 3,4 L/100 km-es átlagfogyasztás (WMTC-szabvány szerint) és 340 km feletti hatótáv
Hála a súrlódást csökkentő műszaki megoldásoknak, az ADV 330 köbcentiméteres, továbbfejlesztett, négyszelepes SOHC-vezérlésű, Smart Power+ (eSP+) erőforrása egyszerre környezetbarát és nyomatékos, használjuk akár városon belül vagy a település határain túl.
Csúcsteljesítménye 21,5 kW (29 LE) 7500-as percenkénti fordulatszámnál, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 31,5 Nm 5250-nél. Sokat elárul az erőforrás felépítéséről, hogy a furat 77 mm, a lökethossz 70,8 mm, a sűrítési viszony 10,5:1, míg az ADV350 olajteknője 1,8 liter kenőanyagot rejt. Mivel a megbízhatóság az egyik legfontosabb elvárás az ingázómotorokkal szemben, görgős szelephimbát, siklócsapágyas főtengelyt és tömített forgattyúházat építettek be a mérnökök, mely egyaránt garancia a tartósságra és a kiemelkedő teljesítményre. Különleges megoldás, hogy a CRF450R enduróból származó olajfúvóka hűti a dugattyú alját és szoknyáját, ami pontosabb gyújtásidőzítést tesz lehetővé, és ennek eredményeként nagyobb energia szabadul fel az égés során.
Nagyméretű, 5,5 literes légszűrőházon, valamint 36 mm-es torokátmérőjű fojtószelepen keresztül áramlik be a levegő és az üzemanyag keveréke a motorba, míg a hengerfejben 28 mm-es tányérátmérőjű szívószelep felel a hatékony üzemanyag-felhasználásért. Szintén a hatékonyság növelése volt a cél a szívócsatorna kialakításakor, örvényszerű áramlást hoz létre a hengerben, ezáltal egyenletesebb, tökéletesebb égés érhető el. Emellett az optimalizált, egyenes kipufogócsatorna és a csekély ellenállású, két részre osztott kipufogódob is nagyban hozzájárul az ADV350 kiemelkedő teljesítményéhez, valamint remek gyorsulásához.
A főtengely középsíkjától 5 mm-rel eltolt dugattyú kevésbé súrlódik a henger falán, ezáltal még hatékonyabb az erőforrás működése, s ugyanezt szolgálja a hidraulikus vezérműlánc-feszítő, továbbá a kenőanyag-szivattyú alkalmazása is. Ez utóbbit főként nagy teljesítményű gépekben láthatjuk, és azért ideális megoldás, mert használatával csökken az olaj pangása, a hajtómű súrlódási és szivattyúzási vesztesége, valamint mérséklődik a hajtómű belsejében uralkodó nyomás. Hogy minél pihentetőbb, gondtalanabb legyen az utazás az ADV350 nyergében, kiegyensúlyozó tengely oltja ki az egyhengeres zavaró rezgéseit, vibrációit, és a motor teljesítménye röpsúlyos V-Matic erőátvitelen keresztül jut el a hátsó kerékre. Az automatikus váltót úgy hangolták, hogy rendkívül gyorsan reagáljon a gázadásra kis sebességnél, ami a vehemens, mégis kiszámítható gyorsulás záloga.
Akárcsak a V-Matic erőátvitelt, a kétfokozatú, alapáras Honda Selectable Torque Controlt (Honda Állítható Nyomatékszabályozó, HSTC) is úgy hangolták, hogy biztonságos legyen a gyorsítás száraz és nedves útfelületen is. A rendszer roppant egyszerű és hatékony: ha fordulatszám-különbséget észlel az első és hátsó kerék között, villámgyorsan kiszámítja az eltérés mértékét, és – az üzemanyag-befecskendezés módosításával – a hajtott kerék visszanyeri tapadását. Eközben a műszeregységen villogó narancssárga TC-jelzés tájékoztatja a vezetőt arról, hogy a kipörgésgátló aktív. Ha a pilóta úgy dönt, nincs szüksége a segédletre, a kormány bal oldalára felszerelt kapcsolóval kiiktathatja a HSTC-t.
Mivel az ADV350 üzemanyagtartálya 11,7 L-es és az Euro 5 szabványnak megfelelő erőforrás mindössze 3,4 L-t fogyaszt 100 kilométerenként (WMTC-szabvány szerint), az elméleti hatótáv meghaladhatja a 340 km-t.
Az Eredeti Honda Kiegészítők között számos tételt találni, amellyel tovább fokozható az ADV350 szépsége, hatékonysága és kényelme. Például:
- 50 literes okosdoboz (Smart top box)
- Átalakítás nélkül felszerelhető hátsó csomagtartó
- Belső táska
- Fűtött markolat
- U-lakat
- Takaróponyva
ERŐFORRÁS | |
Konstrukció | Folyadékhűtésű, négyütemű, 4 szelepes, SOHC-vezérlésű, egyhengeres, Euro5-ös |
Hengerűrtartalom | 330 cm3 |
Furat x löket (mm) | 77 mm x 70,8 mm |
Sűrítési viszony | 10,5:1 |
Legnagyobb teljesítmény | 29 LE (21,5 kW)/7500 f./perc |
Legnagyobb forgatónyomaték | 31,5 Nm/5250 f./perc |
Zajszint (dB) | L-urban (városi környezetben): 75,5 dB,
L-wot (teljes gázon): 80,2 dB |
Olajmennyiség | 1,8 L |
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER | |
Porlasztás | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező |
Üzemanyagtartály befogadóképessége | 11,7 L |
Szén-dioxid-kibocsátás (WMTC-szabvány szerint)
|
79 g/km
|
Üzemanyag-fogyasztás** | 3,4 L/100 km |
ELEKTRONIKAI RENDSZER | |
Indítás | Önindító |
Akkumulátor típusa és kapacitása | 12 V/9,1 Ah |
ERŐÁTVITEL | |
Tengelykapcsoló felépítése | Automatikus, röpsúlyos |
Váltó felépítése | CVT |
Végáttétel | V-szíjas |
VÁZ | |
Konstrukció | Alul elvezetett, acél csőváz |
VÁZ ÉS FUTÓMŰ | |
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) | 2200 mm x 895 mm x 1295 mm |
Tengelytáv | 1520 mm |
Villaszög | 26,5° |
Utánfutás | 90 mm |
Ülésmagasság | 795 mm |
Szabad hasmagasság | 145 mm |
Menetkész tömeg | 186 kg |
FELFÜGGESZTÉS | |
Elöl | 37 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópok 125 mm-es rugóúttal |
Hátul | Kétoldali rugóstag 130 mm-es rugóúttal |
KEREKEK ÉS ABRONCSOK | |
Elöl | 15″-os, hatágú, öntött, alumínium |
Hátul | 14″-os, hatágú, öntött, alumínium |
Felniméret elöl | 3,5″ |
Felniméret hátul | 4,0″ |
Abroncsméret elöl | 120/70-15MC 56P |
Abroncsméret hátul | 140/70-14MC 62P |
FÉKRENDSZER | |
ABS típusa | Kétcsatornás |
Elöl | 256 mm-es átmérőjű tárcsa, kétdugattyús Nissin féknyereg |
Hátul | 240 mm-es átmérőjű tárcsa, egydugattyús Nissin féknyereg |
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA | |
Műszerek | LCD-műszeregység a következő funkciókkal: óra, két napi számláló, a pillanatnyi fogyasztás és a Honda SMART Key visszajelzője |
Lopásvédelem | Indításgátló |
Fényszóró | LED |
Hátsó lámpa | LED |
Okostelefon-csatlakoztatási lehetőség | Van |
USB-aljzat | Van |
Sebességrögzítő | Nem elérhető |
További funkciók | Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) és Automatikus Vészvillogó (ESS) |
*A műszaki információk tájékoztató jellegűek, a változás jogát fenntartjuk.
**Kérjük, vegye figyelembe, hogy az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó adatokat a Honda rögzítette a WMTC-szabványnak megfelelően. A teszteket görgőpadon, a jármű szériaváltozatával, csak vezetővel, utas és kiegészítő felszerelések nélkül végeztük. A jármű tényleges üzemanyag-fogyasztása a vezetési stílustól, a karbantartástól, az időjárástól, az útviszonyoktól, a gumiabroncs nyomásától, a felszerelt tartozékoktól, a rakománytól, a vezető és az utas súlyától, valamint más tényezőktől függ.
Legutóbbi hozzászólások