EST. 2002

Éjszakai üldözés a sivatagban

Katari Nagydíj, végeredmény: Lorenzo, Pedrosa, Stoner! ‘Hasonló volt a 2011-es jerezi versenyhez, féltávnál azt hittem, nincs már esély a gy?zelelmre. Minden energiámat beletettem, nagyon boldog vagyok’ – mondja a pole pozíció után a futamot is behúzó Jorge Lorenzo.

Gy?zelemmel felér? második helyet szerez Dani Pedrosa, akinek ‘a motorral és saját magával kapcsolatban is’ problémái voltak, ráadásul a harmadik sorból, hetedik helyr?l kellett rajtolnia – egy remek starttal már ott is volt az elejében: kitett magáért a kis spanyol, akib?l szokásunkká vált a harcosságot hiányolni – ma ebben sem volt hiba.

Casey Stoner pedig hiába vezet majdhogynem végig, három-négy körrel a vége el?tt megroggyan Lorenzóékkal szemben. Szépen lopja a különbséget a yamahás, de Pedrosa el?zi ?t, és éppen a Honda húzza fel az M1-et a vezet? Stonerre. Lorenzo támad, átveszi a vezetést és már nem adja ki a kezéb?l, Pedrosa a célegyenes végi féktávon bejön csapattársa elé, véglegesítve ezzel a dobogós helyezéseket. ‘Miel?tt már átvettem volna a vezetést, éreztem, hogy bekeményedik a kezem, próbáltam kevésbé agresszívan menni’ – mondja Stoner a leintés után a sajtószobában: jobb alkarja teljesen bedurrant, és ezért most nagy árat kellett fizetni.

Lorenzo, Stoner és Pedrosa lépnek el mindjárt az elején, mögottük a Tech 3-as különítmény, az egymást mindvégig remekül elszórakoztató Crutchlow és Dovizioso, akik legalább az egyik gyári yamahásnál hatékonyabbak: Spies a következ? bolyban kényszerül gépészkedni Bradl, Hayden, Bautista és Rossi társaságában, kés?bb aztán még mélyebbre süllyed.

Az élen Stoner nem sokat teketóriázik, a harmadik körben attakra szánja el magát, el?z, vezet és egy kör elteltével 6-7 tizedes fórra tesz szert. Innent?l nagyon simának t?nik a futam, és sajnos unalmasnak is, bár a mez?nyben folyvást történik valami – például Barbera vezeti ki a Dottorét a pályáról, aki itt ki is száll a pozícióharcokból – visszaáll, de annyi helyezést (és tapadást) veszít, hogy a tizedik helynél nem futja többre. Abraham és Pirro kiállnak, ez is történés. Van id?nk betekinteni a CRT-k csodálatos világába – az ‘alkatergória’ legjobbja Colin Edwards, aki a gyári yamahás  Ben Spies nyakán van a kockás zászlónál. Folytatás három hét múlva Jerezben.  

MotoGP Katari Nagydíj, végeredmény

1 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing 42’44.214
2 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team +0.852
3 Casey STONER AUS Repsol Honda Team +2.908
4 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 +17.114
5 Andrea DOVIZIOSO ITA Monster Yamaha Tech 3 +17.420
6 Nicky HAYDEN USA Ducati Team +28.413
7 Alvaro BAUTISTA SPA San Carlo Honda Gresini +28.446
8 Stefan BRADL GER LCR Honda MotoGP +29.464
9 Hector BARBERA SPA Pramac Racing Team +31.384
10 Valentino ROSSI ITA Ducati Team +33.665
11 Ben SPIES USA Yamaha Factory Racing +56.907
12 Colin EDWARDS USA NGM Mobile Forward Racing +58.088
13 Randy DE PUNIET FRA Power Electronics Aspar +1’10.650
14 Yonny HERNANDEZ COL Avintia Blusens +1’15.943
15 Aleix ESPARGARO SPA Power Electronics Aspar +1’26.733
16 Ivan SILVA SPA Avintia Blusens +1’43.327
17 Mattia PASINI ITA Speed Master +1’47.419
18 James ELLISON GBR Paul Bird Motorsport +1’51.882
Michele PIRRO ITA San Carlo Honda Gresini 7 kör

Moto2

Hatalmas csata a Moto2-ben. Feln?tt a géposztály, és a nagyobb teljesítményekt?l nem borult szét a kategória egyensúlya. Elég tömény mez?ny, senki nem mehet biztosra, és f?leg nem Katarban. Remekül l? ki a pole- pozícióból Lüthi, de komoly ellenfelekre akad az egészségügyi problémák után 100%-os formában visszatér? Marquez és a gyakorlatilag itt és most debütáló SpeedUp-motort terelget? Iannone személyében.

Espargaro és Rabat a Pons-gárda színeiben szintén ott vannak, el?bbi a dobogóra hozza a Kalexet. Az egyenesben Marquez Suterje a leggyorsabb, ki is használja ebbéli fölényét, belehajszolva Lüthit a hibába. Agresszív, de csak az agresszió nem volna elég: ‘Nagyon fontos verseny volt számomra, meg kellett mutatnom, hogy rendben vagyok. Óriási motiváció dolgozott bennem, és most végre megköszönhetem a csapatomnak az elvégzett munkátt. Visszatértem.’ 

61 ezred dönt aztán a befutóban Iannonéval szemben, abszolút nó komment. Dobogón Pol Espargaro, aki Jerezben ennél is jobb eredményre számít, aztán szegény Lüthi, majd Redding, Di Meglio a másik SpeedUp géppel és Corsi, aki viszont ennél mindenképpen többre számított.   

Moto2 Katari Nagydíj, végeredmény (a pontszerz?k)

1. Marc MARQUEZ SPA Catalunya Caixa Repsol SUTER
2. Andrea IANNONE ITA Speed Master SPEED UP +0.061
3. Pol ESPARGARO SPA Pons 40 HP Tuenti KALEX +1.412
4. Esteve RABAT SPA Pons 40 HP Tuenti KALEX +1.639
5. Thomas LUTHI SWI Interwetten-Paddock SUTER +3.981
6. Scott REDDING GBR Marc VDS Racing KALEX +6.768
7. Mike DI MEGLIO FRA S/Master Speed Up SPEED UP +6.794
8. Simone CORSI ITA IodaRacing Project FTR +6.986
9. Bradley SMITH GBR Tech 3 Racing TECH3 +10.828
10. Mika KALLIO FIN Marc VDS Racing KALEX +11.379
11. Randy KRUMMENACHER SWI Team Switzerland KALEX +12.750
12. Johann ZARCO FRA JIR Moto2 MOTOBI +14.121
13. Toni ELIAS SPA Mapfre Aspar SUTER +17.634
14. Takaaki NAKAGAMI JPN Italtrans Racing KALEX +17.875
15. Julian SIMON SPA Blusens Avintia FTR +17.894

Moto3

A Moto3 kategória történelmének els? versenyét a spanyol Maverick Vinales nyeri meg a Blusens csapat motorján – meglehet?s magabiztossággal. Egyértelm?en bejelentkezett a világbajnoki címért, de a meccsnek van egy másik h?se is, jelesül az olaszok újonca, Romano Fenati. A tizenhat esztend?s kissrác nagyon technikásan és tisztán vezet, tökéletesen megy és els? vb futamán második helyet szerez. A bronz ezúttal a pole-ból indult Sandro Cortesét illeti, nagy befutóban ér oda a dobogóra az olasz származású német.

Fenati szökik meg a rajt után, nemcsak az élre áll, de kisvártatva 2 másodiperc körüli el?nyt épít ki. Csapattársa, Tonucci szinte azonnal kiesik. Az üldöz?k vonatját Cortese vezeti, de nem sokáig, Vinales, aztán Salom és Oliveira is er?b?l elmennek mellette. Az ötödik körre a verseny spanyol nyer?je ledolgozza hátrányát, a célegyenesben pedig támad. Az olasz tini azonban nem szakad le, nézegeti Vinalest és próbálja huzatni magát. Féltávra a vezet? duónak félelmetesen nagy fórja van már, náluknál nagyobb problémái vannak Cortese kollégának, hatan meccselnek pár tizeden belül a pódiumért. Az utolsó körben d?l el ez a csata Salommal szemben. Izgalmas verseny után megérdemelt siker a Blusensnek.

Moto3 Katari Nagydíj, végeredmény

1 Maverick VINALES Blusens Avintia FTR Honda 38’40.995
2 Romano FENATI Team Italia FMI FTR Honda +4.301
3 Sandro CORTESE Red Bull KTM Ajo KTM +18.013
4 Luis SALOM RW Racing GP Kalex KTM +18.200
5 Miguel OLIVEIRA Estrella Galicia 0,0 Suter Honda +18.745
6 Zulfahmi KHAIRUDDIN AirAsia-Sic-Ajo KTM +19.052
7 Arthur SISSIS Red Bull KTM Ajo KTM +19.466
8 Danny KENT Red Bull KTM Ajo KTM +21.098
9 Louis ROSSI Racing Team Germany FTR Honda +21.153
10 Alex RINS Estrella Galicia 0,0 Suter Honda +28.733
11 Alan TECHER Technomag-CIP-TSR TSR Honda +29.775
12 Hector FAUBEL Bankia Aspar Team Kalex KTM +29.813
13 Niklas AJO TT Motion Events Racing KTM +35.940
14 Alberto MONCAYO Bankia Aspar Team Kalex KTM +35.983
15 Jakub KORNFEIL Redox-Ongetta-Centro Seta FTR Honda +38.641

ugrás fel