EST. 2002

Eláztak Rossi szülinapi gyertyái

Esett, mintha dézsából öntötték volna Szepangban a királykategóriások össztesztjének zárónapján. A munka persze csak akadozva ment, a tréfás kedv? égiek nem egyszer vették hülyére a jelenlév? csapatokat. Többször el?fordult, hogy már éppen megszáradt volna a pálya, ki is merészkedtek a motorosok és alig pár kör megtétele után megint rákezdett az es?. Így nem sokat tudtak el?relépni a m?szakiak, sem a gumis alakulatok, akik álló nap a tócsákat kerülgették és az eget kémlelték. Érdekes dolgokból azért van b?ven.

Kezdjük a jókkal. Loris Capirossi remek id?eredményt tett le az asztalra, melyet a kevés ‘száraz’ id?szak során futott meg. Okkal lehet boldog a ducatis olasz: ‘a Bridgestone gumijai ragyogóak, a motorunk sokkal jobb a tavalyinál és azt hiszem, bárkivel felvesszük a versenyt. Könnyebb, kezelhet?bb, még akkor is, ha továbbra is Ducati – vagyis nagy darab a blokkja. Ausztráliában és most itt is újfent f?szerepl?k voltunk, és ha a spanyol Irta teszteken is ugyanígy tudunk teljesíteni, akkor azt hiszem, jó év áll el?ttünk.’ Sete Gibernau az el?z? napi hasbaj után csak lassan talált magára, de ? is szépeket mondott a GP06-ról.

Február 16-a pirosbet?s ünnep, legalábbis Valentino Rossinak és rajongóinak, kollégáinak. Születésnap. ‘Reggel, mikor felébredtem, már rögtön éreztem, hogy öregedtem egy évet’ viccel?dik a bajnok. ‘Huszonhét éves vagyok, de továbbra is tizenhatnak érzem magam.’ És nem csak Rossinak van oka az örömre: Hopkins és Nakano teljesítménye azt mutatja, hogy van keresnivalója ebben a bajnokságban mind a Suzuki, mind a Kawasaki 2006-os gépének. Sokkal er?sebbek, mint tavalyi változataik, csak még az nem derült ki egészen tisztán, hogy a japán gumikkal vajon minden pályán meglesz-e az összhang. Március elején, Barcelonában máris okosabbak leszünk, akkor kerül sor ugyanis az els? Irtára, ami Rossi definíciója szerint egy ‘fölösleges hétvége lesz a tévének’. F?leg, hogy 15 fok sem lesz a h?mérséklet, miközben a katalán nagydíj egészen más körülmények közt zajlik majd.

De a pilóták élete nem csak játék és mese. Melandri továbbra is tartja, hogy a Michelin a yamahásoknak dolgozik többet – az állítás teljességgel ellen?rizhetetlen, az viszont tény, hogy az RCV és az M1 között nagyságrendileg egy másodperc volt ma az utóbbi javára. Macio hozzáállása pedig ki tudja, mennyire jövedelmez?, hiszen a francia gyártó nem szíveli a kritikát.

A Honda továbbra is teszt alá vonta a ‘brnói’ prototípust, Hayden és Okada váltották egymást a nyeregben. Az amerikai még nem döntötte el, melyik motort fogja el?nyben részesíteni a barcelonai Irtán, mindenesetre nincs meggy?zve a Brno Type-pal kapcsolatban: ‘a Honda er?lteti, hogy használjam mindjárt ezt, de én a régivel folytatnám. Persze keményen dolgoznak, de attól még a gép ideges és nem húz megfelel?en. Igaz, jó fél másodpercet javult azóta, hogy utoljára ráültem, könny? és jól fordul.’

Pedrosa eközben annak örül, hogy a fejlesztési munka terhe Hayden kartárs vállát nyomja: ‘Ez nekem nagy el?ny. Így van id?m tanulni, gyakorolni, gond nélkül vezethetek. Megértettem, hogy a boxon belüli munka alapvet? fontosságú, f?leg, ha rövid id? alatt kell versenygumit választani. Ehhez rutinra van szükség és gyorsaságra, ez a két adottság pedig nekem hiányzott eddig. De így, hogy nincs rajtam nyomás, nagyon sokat fejl?dök, érzem.’ Carlos Checa köré fonódik a Dunlop minden álma 2006-ban, ami nagy elismerés a spanyolnak.

Hivatalos körid?k a zárónapon

Capirossi, Ducati 2′ 01”92
Rossi, Yamaha 2’02”06
Nakano, Kawasaki 2′ 02”20
Edwards, Yamaha 2’02”33
Hopkins, Suzuki 2’02”34
De Puniet, Kawasaki 2′ 02”47
Pedrosa, Honda 2’02”61
Checa, Yamaha 2’02”64
Gibernau, Ducati 2’02”65
Hayden, Honda 2’02”86
Tamada, Honda 2’02”87
Melandri, Honda 2’03”00
Elias, Honda 2’03”64
Hofmann, Ducati 2’04”10
Roberts, KR Honda 2’04”30
Cardoso, Ducati 2’04”80
Ellison, Yamaha 2’05”7 0

ugrás fel