Elektromos, ami olyan gyors, mint a bels? égés? – lassan valósággá válik, legalábbis ami a tengerentúli fejlesztési folyamatokat illeti. Bemutatták ugyanis a BRD Redshift SM nev? modellt, ami az els? olyan villanyhajtású motor, amely az MX2-kategóriás, négyütem? 250 köbcentisekkel is felveszi a versenyt teljesítményben. Természetesen ugyanezen m?szaki alapokra egy krosszoló is készül majd.
A BRD persze nem véletlenül képes illyen potenciálra: meglehet?sen er?s, 5,1 kWh-s akksi került bele – szemben a piaci vetélytársak, a Brammo Enertia vagy a Zero S 3,2-4 kWh-s csomagjaival, amelyek egyébként hasonló súlyúak és térfogatúak.
Az ötven mérföldre taksált hatósugár elegend? lehet egy motorverseny erejéig, az utcára azonban biztosan vissza kell majd fogni valamelyest. A technológia eléggé költséges is, 15 ezer dollárba kerül egy ilyen gépezet, ami sokkal több, mint egy hasonló m?fajú négyütem? (persze az összehasonlítgatásnak sok értelme nincs e téren).
Ez egyébként az eddig bemutatott legjobb súly/teljesítmény aránnyal rendelkez? elektromos motorkerékpár. A benzines társakkal szemben persze elvérzik tömeg tekintetében (113 kg, szemben a negyedliteresek mázsa körüli súlyával), a negyven lovas teljesítmény viszont több, mint egy Honda CRF 250R-esé, illetve egy tizessel szárnyalják fölül a közvetlen kategória-rivális KTM Freeride koncepcióját.
„Egyszer?en csak gyors motorokat akarunk gyártani, és kész. Motorosok vagyunk, akik szeretik a nagy terljesítményt, mindannyian a benzing?z megszállottai vagyunk és imádunk barkácsolni, tuningolni, építeni. Olyan motorokat készítünk, amiket szívesen vezetünk aztán. Ez is egy ilyen” – mondta Marc Fenigstein, a BRD m?hely f?nöke.
Legutóbbi hozzászólások