Akiknek a versenyzés nem jelent különösebben sokat, azok nyilvánvalóan úgy gondolják, mindez annyiról szól, hogy néhány, kompetitív hajlamait nem megfelelő hőmérsékleten tároló gézengúz pár körön keresztül bohóckodik, hárman dobogóra állnak és hazavisznek egy-egy pogácsaszaggatót.
És vannak, akik érzik a parázslást és mintha látnák a nyulat futni elöl, de mindez túl veszélyes, túl drága, túl hangos, meg amúgy is van rá ingyenesen letölthető applikáció, ami majdnem ugyanazt az izgalmat adja és a láncsprével sem kell tökölni.
Akik viszont nálunk versenyeznek, azok érzik, ahogy nyaldossa az alfelüket a láng. Becsípődtek, megvesztek, eltévelyedtek és évekkel ezelőtt vittek már haza semmire nem alkalmas használt slick gumit, mert hogyan dobna ki az ember ilyet. Persze ettől még nekik is veszélyes, drága és hangos, de ők átbillentek, olyan mélyre szívták a benzingőzt, hogy soha többé nem tudták kilélegezni. És szemrebbenés nélkül sikkasszák a nyugdíjas évekre eldugott ’Társastánc tanfolyamok a világ körül, óceánjáróval’ feliratú, kétszázasokkal teli befőttesüveg tartalmát.
Mert a Gyorsasági Országos Bajnokságbanversenyezni elég jó. Meg nem drága, nem veszélyes, de mondjuk hangos. Meg gyors. Annak ellenére, hogy itt ritkán hangzik el a hatszázas-ezres szókapcsolat. Itt a legnagyobb versenygépek is csak 350-esek, a Supermoto is csak azért nagyobb egy picivel, hogy legyen kivétel. Tekintsünk el azoktól, akik innentől legyintenének, mert már úgysincsenek velünk, hanem a letölthető appot keresgélik. És kössünk vissza az elejére, hogy mit jelent a versenyzés. Jó, hát a győzni akarást, igen. De az ehhez vezető úton a saját határaink feszesgetését és a folyamatos pengeélen egyensúlyozást. Ehhez pedig nem a végtelen erő kell, hanem a jó célszerszám, minden korosztály számára elérhető eszközök, színvonalas szervezés, meg jó hangulat.
Lévay Károly és Frecska János gondoltak egyet és feltalálták a széleskörűen elérhető gyorsasági versenysorozatot, ami magába foglalja az utánpótlás nevelést és a felhasználóbarát versenyzést is. Több kategóriában is összemérhetik jókedvüket a versenyzők.
Ezek közül az egyiklegnépszerűbb, a 125 2T, ahol a versenypályákról az utcára is kiszökdöső tecnikák (Aprilia RS125, Cagiva Mito125, Honda NSR125, Yamaha TZR125, stb) állnak újra rajtrácsra. Ezek már alapból is éles motorok, akár gyári állapotban is igen súlyos buli velük kergetőzni, de minimális tuningot is engedélyeznek a gépátvételi szabályok. Az agilitásra, kezességre és kiszámíthatóságra sincs panasz, erről nem egy kívülről megelőzött hatszázas kolléga is tudna mesélni, akik örökre megjegyezték azt a néhány alulértékelt karaktert, hogy 125, meg 2T.
Ebben a kategóriában a mezőny teljesen színes. Fiatalok, megdöbbentően fiatalok, idősebbek, szép korúak, amatőrök, haladók, meg olyanok, akik kettes létrával is gyorsabbak bárkinél, ezért titokban mindenki örül, mikor nem érnek rá a futam napján.
A versenymotorok fenntartási költsége roppant kedvező. Minőségi anyagokból készült termékekről lévén szó, ennek a szabadidős elfoglaltságnak az ár/érték arányával nagyon kevés benzinégetési tevékenység párhuzamosítható. Az alkatrészek tartósak, elérhetőek, a gumik épeszű méretűek és nem kell különösebben óvatoskodni, hogy a blokk kibírjon egy szezont ereje teljében, a köztes időszakban pedig nagyon rentábilis módon csúcsformába hozható újra. Ha valaki nem tud, vagy nem szeretne a szereléssel és a felkészítéssel személyesen foglalkozni, a versenyzők közt mindig akadnak szezonra felkészített, komplett megoldások, kedvező feltételekkel.
Az idény hat fordulóból áll. Alkalmanként a szombati nap a kupasorozatoké, időmérőkkel és délután egy futammal. Az esti órákban a hangulat családiassá válik, az aprólékos telemetriai elemzés helyett itt mindenki inkább kikapcsolódik, szisszent egy dobozt és lassú, tagolt módon igyekszik meggyőzni maga körül bárkit, hogy ő otthon Valentino Rossi kettővel ezelőtt kidobott kenyérpirítóját újította fel és süt vele gyorsabban mint bárki. Vasárnap az országos bajnokság napirendje szerint ismét időmérő edzések vannak a napot pedig két futam zárja.
A szervezés és a lebonyolítás pontos és igényes. Helyszíneinken, a Rabócsi Ringenés a többféle nyomvonalat is kínáló Kakucs Ringenés Euroringenis helyszíni hangosítás mellett zajlanak a futamok, melyeket több közösségi csatornán is lehet élő közvetítés formájában követni. Ha kedvet kaptál megnézheted rövid összefoglaló videónkataz év eseményeiről és a facebook oldalunkonis megtalálsz minket.
Jövőre tervezett kategóriák:
-CBR125 4T Kupa és OB
– YT 125 4T Kupa és OB
– YT 125 2T Sport Kupa és OB
– MZ széria Kupa és OB
– Classic 1-2-3-4 Kupa és OB
– Supermoto Amatőr Kupa
– Robogó Sport és Racing OB és Trofeo Motorline
Legutóbbi hozzászólások