EST. 2002

Életjeleket ad a Buell Racing: három új motor jöhet

Miután a Harley-Davidson a 2009-es válságos évben lényegében bezárta a Buellt, a névadó Erik Buell új céget alapított EBR (Erik Buell Racing) néven. Több érdekes dolgot láttunk az elmúlt pár esztend?ben a vállalkozástól, átfogó fejlesztési tervet azonban még nem – ennek jött el most az ideje. Persze ezek csak tervek, de végre konkrét, szériagyártásra szánt modellekkel tromfol az öreg Erik, amelyek szerinte a 2014-es szezontól jelenhetnek meg el?ször az utakon és a pályákon. Eddig az EBR mindössze száz darab méregdrága 1190RS-t gyártott, melyeket 40 ezer dolláros áron értékesít az Egyesült Államokban.

Miután júliusban 20 millió dolláros t?keinjekciót kapott a cég külföldi befektet?i csoportoktól, az EBR újabb finanszírozáshoz jutott a GE Capital részér?l, ezzel a lökéssel pedig már beindulhat a tényleges munka a fejlesztés-gyártás-értékesítés aranyháromszög mentén. Angolszász lapforrások szerint az egyik els? EBR modell az ‘RX’ lehet, amely gyakorlatilag az 1190RS kevésbé flikkflakkos változata, azaz testet ölthet a Buell Barracuda 2 – alapötletként már megvolt 2010-ben is, és ki tudja, ha nem jön a krízis, talán ezrével futkosnának ezek a motorok.

A második modell az ‘SX’, egy országúti csupasz, amit esetleg az ‘AX’ nev? sportos kalandmotor követhet a sorban. Minden itt említett járgányban a Rotax 1190 köbcentis, vízh?téses V-kéthengerese dolgozik majd a tervek szerint. Egy bizonyos értelmezés szerint az EBR nem csinál mást, mint feltámasztja az egykori line-upot, és abból a pozícióból folytatja, mint mikor a Firebolt XB12R, a Lightning XB12S és az XB12X Ulysses voltak a húzómotorok. A f? különbség persze, hogy az 1203 köbös, szíjhajtásos, légh?téses XB12-családdal szemben az ‘új Buellek’ modernebb köntösben, lánccal és vízh?téses er?forrásokkal jelennének meg a színen. No meg persze frissített dizájnnal…

Pár alapelemet átemelne a Buell a korábbi érából, például azt a klasszikus megoldást, mely szerint a váz üzemanyagtankként is szolgál… árakat tekintve az EBR-nél tudják, hogy az amerikai piacon mindenképpen 20 ezer dollár alá kell szorítaniuk egy példány ellenértékét, ha meg akarják vetni lábukat a piacon. Európai értékesítési tervekr?l egyel?re nem szólnak a hírek.

ugrás fel