EST. 2002

Elfogadták a megújuló Hungaroring terveit

Elfogadták a megújuló Hungaroring végleges terveit – derült ki egy hétf?i sajtótájékoztatón.
A pálya átalakítását a Strabag Rt. azonnal megkezdi, és a munkálatok várhatóan
csak augusztus közepén, néhány nappal a Magyar Nagydíj el?tt fejez?dnek be.
A Hungaroring hitelb?l fedezi a beruházás 1 milliárd forintos költségeit.

Elfogadták a megújuló Hungaroring végleges terveit – derült ki egy hétf?i sajtótájékoztatón.
A lassúsága miatt gyakran bírált versenypálya átalakításáról már korábban döntés
született, a részleteket azonban csak mostanra dolgozták ki.

"Nagypapa korúvá vált ez a pálya" – foglalta össze az átalakítás
okait Ferjáncz Attila, az MNASZ elnöke. Az 1986-ban épült Hungaroringen az évek
során több korrekciót végrehajtottak, ám mai szemmel nézve így is lassú maradt,
és gyakran érték bírálatok, amiért szinte lehetetlen el?zni rajta.

Ezt a problémát most úgy próbálják meg orvosolni, hogy 586-ról 789 méter hosszúra
nyújtják a célegyenest, a pálya els? kanyarjához vezet? szakasz így végre nem
fog lejteni, az elérhet? legnagyobb sebesség pedig nagyjából 320 km/órára n?.
Természetesen megváltozik maga a kanyar is, és a rendez?k reményei szerint mindez
megkönnyíti majd a kifékezéses man?vereket.

A hírhedt második sikánt – ahol a 2001-es Magyar Nagydíjon a kerékvet?k súlyosan
megrongálták David Coulthard McLarenjét – levágják, az ahhoz vezet? egyenest
szintén meghosszabbítják, majd egy viszonylag gyors jobbos ívvel vezetik vissza
az aszfaltcsíkot az utolsó kanyarkombinációhoz.

Mivel az állam egyébként is évi 3 milliárd forinttal járul hozzá a Hungaroring
Rt. költségvetéséhez, az átalakításokhoz nem nyújt újabb támogatást. Így az 1
milliárd forintos beruházás költségeit saját bevételeib?l, hitelfelvétel segítségével
fedezi a pálya.

A Hungaroring Rt. elnök-vezérigazgatója, Palik László elmondta: az átépítésre
kiírt zártkör? pályázatra eredetileg hét céget hívtak meg, ám megfelel? ajánlat
híján ezt kés?bb érvénytelenítették, majd három résztvev? számára újat hirdettek
meg. A megbízást végül az a Strabag Rt. kapta, amely már az elmúlt években is
szinte kizárólagos alapon végezte a pályával kapcsolatos építési munkálatokat.
A kivitelez? cég részér?l Varga Csaba ígéretet tett rá, hogy "határid?re,
nagyon jó min?ségben, kiváló munkát" fognak végezni.

Palik elmondása szerint a szintén áthelyezésre kerül? f?bejárat környékén már
meg is kezd?dtek az el?készít? munkálatok. Az átadás id?pontját augusztus közepére,
alig néhány nappal a Magyar Nagydíj kezdete el?ttre t?zték ki. Addig minden
rendezvényt lefújtak, bár a Hungaroring egyéb szolgáltatásait – többek között
a vezetéstechnikai centrumot – a tervek szerint az átalakítás id?tartama alatt
is igénybe lehet majd venni.

Frank Tamás, a Hungaroring Rt. alelnöke elárulta, hogy a változtatásokkal kapcsolatban
már a múlt szeptemberi Olasz Nagydíj alatt felvették a kapcsolatot a Forma-1
fels?bb szerveivel. A hónapok során összesen 70 féle tervezetet vázoltak fel,
amelyek közül 38-at részletesebben is kidolgoztak. A végleges pályarajzhoz az
FIA, a FOM (Formula One Management), valamint az MNASZ jóváhagyására is szükség
volt.

ugrás fel