EST. 2002

Elias a MotoGP-ben

Valenciából szállingózó ‘majdnem biztos’ hírek szerint már csak
az aláírás hiányzik Toni Elias és Rubén Xaus szerz?désér?l a Yamaha Tech 3 csapathoz
.
Gyakorlatilag minden le van zsírozva a 250cc-b?l érkez? fiatal pilóta és a szürke-piros
együttes, vagyis a f?szponzor Fortuna között, a megállapodás tet? alatt van:
a többi puszta formalitás.

Kicsit akadozhat a dolog Xaus esetében, akinek meg kéne szabadulnia a D’Antin
kötelékeit?l, ez pedig csak szerz?désbontással, vagyis nem kevés büntetés
kifizetésével volna lehetséges
. A jó Rubén természetesen azt szeretné, ha
ezt az összeget az új támogató állná.

Úgy t?nik, végleg leáldoznak Randy De Puniet reményei: a gallt az Altadis
szerette volna a MotoGP-be vinni, hogy a Gauloises márka egy francia nemzetiség?
versenyz?vel kerüljön unióba
. Azonban id?közben ‘kilett a csapat’
a gyári Yamahánál, a címvéd? Rossi mellé megérkezett Colin Edwards, ezzel pedig
az ajtók bezárultak.

De Puniet marad a 250-ben, ahogy teszi a világbajnok Daniel Pedrosa is. Ezt
lehetett tudni korábban is, most viszont nagy öröm érte a fiatal spanyolt: ajándékot
kapott a Gresini-féle Movistar Honda csapattól 19. születésnapja és második
bajnoki címe alkalmából. Egy napra megkapta az együttes RC211V-jét: 59 kört
tett meg a Ricardo Tormón
, és elmondása szerint leny?gözte a négyütem? lóer?gyár,
de a MotoGP könny? vezethet?sége is. 1’35”24-es id?eredménnyel zárta a napot,
ami határozottan kedvez? egy debütánstól.

Meger?sítések hangzottak el azzal a tézissel kapcsolatban, amely a Pons-féle
Camel Hondának a Bayliss-Barros duót adná a jöv? évadra
. Ez a felállás indirekt
módon tenné hivatalossá Max Biaggi migrációját a gyári Repsol Hondához. Utóbbi
man?verrel kapcsolatban f?leg a jelenlegi szponzor fogalmaz meg aggályokat.
Nem is kis aggályok ezek, f?leg az anya-Honda kijelentéseinek fényében: az ‘ügyfeleknek’
kiadott V5-ösök lízingdíjai ugyanis jelent?sen, állítólag minimum 30%-kal
emelkedni fognak
2005-ben.

ugrás fel