EST. 2002

Elkészült a KTM RC16 MotoGP versenymotor

A nyeregben Alex Hofmann korábbi MotoGP és Superbike pilóta, ? kapta a megtisztel? feladatot, hogy megtegye az els? kilométereket a vadiúj KTM MotoGP versenymotorral. A stábban ott van Mika Kallio is, aki a gép versenyfelkészítésében segédkezik osztrák gyártó a visszatérésééig hátralév? egy évben.

Az eseményt nagy titkolózás övezi, kevés konkrétumot tudunk egyel?re a motorról. Küls?re némileg hasonlít a Honda RC213V-re, de a V4-es blokkon kívül nem sok hasonlóságra számíthatunk a kett? között. A KTM térhálós vázat használ, a hátsó leng?villa a Hondáéra emlékeztet, és a tank is az ülés alatt kapott helyet. A futóm?vet a WP szállítja, a KTM ezt korábban már egyértelm?vé tette, f?leg, mivel az alkatrészgyártó az ? birtokában van. A fékek a megszokott MotoGP Brembóknak t?nnek karbon tárcsával.

A korábban szóba került, 200 lóer?s utcai RC8 reményeit a KTM végül lenullázta, ehelyett az RC16-ból készülhet nagyobb példányszámban ha nem is utcai, de privát versenycsapatok számára elérhet? változat. A motor valószín?leg az RC16 szelídített kiadása lesz, de utcai használatra nem alkalmas. De ha az utcai használatra alkalmas, versenygénekkel rendelkez? sportmotorok trendje nem csillapodik, mégsem lenne butaság egy következ? RC8 sem.

Hogy a Red Bull marad-e a képben, pontosabban a 2017-es versenymotor idomzatán, jó kérdés. A szintén osztrák energiaital-gyártó tulajdonában van a korábban A1-Ring néven futó, ma már a Red Bull Ring nevet visel? zeltwegi pálya, és a MotoGP-hez jelenleg is f?z?dek érdekeltségeik.

S?t, pletykák szerint a Red Bull Ring tervei között szerepel az is, hogy MotoGP versenyhelyszínné váljon. Id?vel minden kiderül.

Fotó: facebook.com/Bagoros.Rok, facebook.com/markus.bratschko

ugrás fel