A szlovén kipufogógyártó és a japán motorgyár együttm?ködése sok sikeres momentumot tudhat maga mögött az elmúlt évekb?l a versenyzés területén és az utcán is. Az Akrapovi? legújabb alkotása a 2015-ös Yamaha YZF-R1-re készült rendszer.
Néhány napja riadtan fordítottuk el a fejünket, mikor felbukkant a neten a japán piacra szánt R1-es hosszított kipufogódobbal. Az Európában kapható változat sportosan tömör dobja annyira passzol a motor megjelenéséhez, hogy ezt az – amúgy okkal – módosított izét nem tudtuk nem szentségtörésként értékelni.
Yamaha YZF-R1 2015 az eredeti kipufogóval
Yamaha YZF-R1 2015, japán változat
Szerintünk az új Akra rendszer dobja is eléggé hmm.. furcsa lett, de ez ízlés dolga, arról meg ugyebár nem érdemes vitatkozni.
Az új R1 rendszer Racing Line és Evolution Line változatban kapható, a kett? csak a felhasznált anyagokban különbözik. Míg az els? rozsdamentes acélból készül, a második titánból, és mindkett? ugyanazt a karbon küls? héjat és kipufogóvéget kapja.
A Racing változat 3,6 kilóval, az Evo 5,2 kilóval könnyebb, mint a gyári rendszer, vagyis utóbbival a kipufogórendszer teljes súlya kevesebb, mint a gyári felére csökken.
Yamaha YZF-R1 2015 Akrapovi? rendszerrel. Ízlés dolga.
Ahogy az Akrapovi? kipufogóknál megszoktuk, plug & play rendszer? a felszerelés: megkapunk hozzá minden szükséges tartozékot, leírást, és az egész IKEA bútorokon edz?dött pályázóknak csak 90 percet vesz igénybe. A kivehet? zajszint csökkent? és a lambda szonda csatlakozó része a csomagnak, ahogy a karbon h?véd? pajzs is.
Az új rendszer 3,6 lóer?t tesz hozzá az R1 maximális teljesítményéhez, a csúcs 186,7 lóer? 13 700-as percenkénti fordulaton. Nyomatékból 2,4 Nm extrát dob rá 9900-nál, a legnagyobb nyomaték 109,1 Nm 10 350-nél.
A motor zajszintje álló helyzetben 97,1 dB-r?l 102-re n?, és jön vele a tipikus Akrapovi? hang… Egyel?re hallgatni jobban szeretnénk, mint nézni.
Legutóbbi hozzászólások