A spanyol gyár folytatja a legutóbbi müncheni Intermoton közönség elé állított egyhengeresének fejlesztését, csiszolását – a Mulhacén 659 várhatóan 2006-ban kerül a kereskedésekbe.
A nemzetközi sajtó nagy érdekl?déssel fordult a Derbi igazán egyedi projektje felé, amit az is jelez, hogy a Bajorországban bemutatott motor elnyerte a Motocycle Design Association formatervezési különdíját. A Mulhacén prototípusa a napokban gördült le a martorellesi üzem gyártósoráról, s így megkezd?dhet a dinamikus, országúti tesztelés. A Mulhacén az eddigi legnagyobb henger?rtartalmú Derbi-modell – házon belül eddig a legendás, kéthengeres Derbi 350 volt a csúcstartó, amelyet két szériában gyártottak 1957 és 1962 közt.
A Mulhacént egy modern, négyütem?, egyhengeres, 659 kcm-es, négy szelepes, vízh?téses blokk hajtja, amely 48,6 LE-t ad le 6.000 percenkénti fordulaton.
Az említett prototípus meglehet?sen kompakt méreteket mutat: a nyereg magassága 80 cm, száraz tömege meg csak 160 kg – a számok rendkívül jól man?verezhet? motorkerékpárt sejtetnek.
A modell legels? tesztpilótája nem más volt, mint a gyorsasági vb 125-ös kategóriájában vitézked? Pablo Nieto (Caja Madrid Derbi Racing, a képen). Nieto Barcelona utcáin és a környékbeli vidékeken gurult az „els?” Mulhacénnal, és eképpen nyilatkozott: „Ez a motor nagyon agilis és tényleg szórakozás vezetni. A motorer? éppen elég ahhoz, hogy minden terepen érvényesülni tudjanak a remek menettulajdonságok. A vezethet?sége, a gyors irányváltoztatási képessége fogott meg igazán. Meg aztán nagyon jól is néz ki – nem lehet nem észrevenni, senki sem marad közömbös iránta.”
Képek: [motorinfo.hu], Derbi factory
Legutóbbi hozzászólások