Elrajtolt a 2010-es Dakar, a 32. kiírás – a csapatok bemutatásával, a m?szaki átvétellel, majd a Buenos Aires utcáin történt felvonulással, a prológust követ?en pedig az els? éles etappal, mintegy 300 km-es átállás után Colon és Cordoba között (652 km, ebb?l 210 a gyorsasági).
A m?szaki átvételen történt egy kisebb incidens, az olasz Franco Picco Yamahájának tankjában cukrot találtak (!), miután a versenyz? egyértelm? motorhibát jelzett. Az 54 esztend?s Picco negyed évaszázada, az 1985-ös Párizs-Dakaron debütált, méghozzá abszolút harmadikként végzett az összetettben egy Yamaha TT600-zal. Elny?hetetlen tagja a mez?nynek. Hihetetlen, hogy létezhet ilyen jelleg? szabotázs, ami teljesen váratlan, és ha igaz, akkor fölöttébb gusztustalan.
Marc Coma a motoros mez?ny címvéd?je és favoritja: hetedik Dakarján indul a spanyol. A második dél-amerikai kiíráson célja egyértelm?en az újabb gy?zelem. Az ASO szabályozása szerint a sikerre esélyesnek tartott 1ForAll csapat KTM 690 Rally-jait némileg depotenciálni kellett, hogy a 450-es szintre hozzák. Ezzel azonban nem nagyon foglalkoznak Comáék, ?ket az a tény tartja lázban, hogy címvéd?ként versenyeznek.
‘Óriási motiváció ez. Egy év várakozással teli munka után megint átélni ezt a pillanatot, ezt már alig vártam. Versenyképes motorunk van, az els? szakaszok alatt pedig mentálisan és fizikálisan is rékészülünk a nehézségekre, amik a következ? napokban várhatóak’ – mondta Coma.
Legutóbbi hozzászólások