EST. 2002

Elvek és fejlesztések a kékeknél

Rossi nyakigláb termetével, beesett mellkasával és kétarasznyi vállszélességével nem képvisel komolyabb megfélemlít? er?t. Nehéz az ilyent?l komolyan venni a fogcsikorgató fenyegetést, mégis mióta a Yamahaval való szakítással dobálózott, megindultak az er?feszítések a fejleszt? részlegen. A 2007-ben hiányzó teljesítményb?l eddig öt lóer?t sikerült pótolni. „A tavalyi adatokból kalkuláltam egy kicsit. Ha a mostani motort használnánk az akkori ellenfelek ellen, mindent megnyernénk. Persze azóta ?k is fejlesztettek, minden csak a versenyen fog kiderülni, de esetükben három lóer?s többletet saccolok.” A fejlesztés vezet? Furusawa szavai nem sok info értékkel bírnak; már bocsánat, de még a hülye is tudja, hogy ebben a sportban az újjal általában könnyen verhet? a régi.

Figyellek Öreg! Ezzel a munkamorállal hamarosan a listámra kerülsz!

Érdekes viszont, amit a pneumatikus blokkról mond. „Igazából nem is kéne ezzel mennünk, hiszen a maximális 19,000-es fordulatszám a rugós szelepvezérléssel is teljesíthet?. A jöv? viszont a pneumatikus rendszeré, úgyhogy idén csak ezt használjuk. Tavaly egyszerre teszteltük a kett?t, ami értékes id?t és energiát emésztett fel a csapatban. Maga az er?forrás felépítése gyakorlatilag nem különbözik a tavalyitól, csak a hengerfej más, ugye. Persze néhány bels? alkatrészen is faragtunk kicsit, hiszen nem a szelepek hozták azt a plusz öt lóer?t. Egyébként úgy gondoljuk, ezt még legalább néggyel kéne megtoldani, hogy üt?képesek lehessünk az els? versenyen.”

Soha szkrímeeer, csak a bigbeeeng!

Sokan találgattak egy esetleges screamer visszatérésr?l 2008-ra az M1 esetében, ám marad a bing-bang. Mr. Furusawa igen felvágott nyelvvel nyilatkozott a Kawasaki legújabb egyenletes gyújtássorrend? próbálkozásáról. „Mi nem kukázunk. A screamerünket 2003-ban kidobtuk, nem túrjuk el? soha többet. Bár az egyenletes gyújtássorrendje miatt nagyon finom járásúnak hat ez a koncepció, 12,000-es fordulat felett eléggé kiszámíthatatlanul viselkedik a motor gázadásra, márpedig a ténylegesen kihasználható teljesítmény 14,000 és 19,000 között van. A bing-bang gyújtásnál két-két henger robban egymáshoz nagyon közel, de a párok között egy hosszabb szünet van. A kipufogóból kijöv? hang eléggé zavaros, mégis nagy fordulaton a legkezesebb bárány egy ilyen gép. Pontosan ez az, amire szemellenz?vel tekintenek a Kawasakinál, de mit bánom én. Drukkolok, hogy screamert használjanak 2008-ban, ugyanis a célegyenesben isteni hangja van, zene füleimnek.” – jegyezte meg egy epés mosoly mögül a japán. Vajon az egész Fiat-Yamaha Team átvette a pszichikai hadviselést Rossi mestert?l…?

ugrás fel