EST. 2002

Endurance, Assen

A Motorsport Egyeteme néven is jegyzett asseni versenypályán Húsvét hétf?jén elkezd?dött az Endurance világbajnokság, a huszonnegyedik.
Annyiban hasonlított az évnyitó a tavalyira, hogy megint a gyári Suzuki Castrol csapat gy?zelmét hozta az esemény (Vincent Philippe – Keichi Kitagawa), annyiban meg különbözött, hogy ezúttal nem forgott veszélyben az els? hely. A francia-japán elitalakulat a pole pozícióból indult, s a tempót fölényesen diktálva az pár perc után megkezdte a lekörözéseket.
Nagyjából húsz kör elteltével már 40 mp fórt halmoztak fel követ?ikkel szemben (a hollandiai második helyezett Kellenberger – Morillon – Muff felállásban játszó Kawasaki Bolliger együttes végül 2 kört kapott).

Philippe a következ?ket mondta: ‘Nagyon összetett futam volt. Az els? fele túl könny?nek t?nt, de aztán a kemény es?gumikkal alig tudtam megmaradni a motoron. Örülök, hogy be tudtuk fejezni és hogy gy?ztünk.’

Bitter Sándor, a Suzuki Austria Team 76 pilótája ugyan nagyot alkotott Assenben, mégsem lehetett elégedett. A 22. helyen állt a csapat, amikor átvette és a hatodik pozícióba hozta föl a motort 35 kör alatt. A ritmusváltást a Pirelli is nyugtázta: az olasz gumigyár állítólag exkluzív szerz?dést ajánlott Bittinek. Aki mellett a szlovén Malec is jól ment, ám az osztrák Klein révén a hatodik helyr?l a formáció visszacsúszott a tizenötödikre.

Csapatom taktikai hibát követett el azzal, hogy az utolsó ember Klein volt, miatta körönként nyolc másodperc hátrányt kaptunk. Ez pedig óriási csalódás a számomra, hiszen sokkal többet szerettem volna elérni’
mondta Bitter.

Rosivall Ágoston pályafutása els? világbajnoki meccsén, es?ben volt leger?sebb láncszem a csapatban: a 17. helyen végeztek a svájci Schmassmann-nal és a német Albrechttel. A sorozatba visszatér? Vida Tibor a kevés teszt ellenére jól ment: 30. rajtpozíció után 19. helyen intették le az MV Agustát.

500 kilométeres futam, Assen – az Endurance vb els? futama

Versenyz? neve
Motor
Táv
1.
Vincent Philippe, Keichi Kitagawa (francia, japán)
Suzuki
130 kör
2.
Kellenberger, Morillon, Muff (svájci, francia, svájci)
Kawasaki
2 kör hátrány
3.
Hutchins, Falcke, Mizera (brit, brit, német)
Kawasaki
3 kör hátrány
15.
Klein, Malec, Bitter Sándor (osztrák, szlovén, magyar)
Suzuki
8 kör hátrány
17.
Schmassmann, Albrecht, Rosivall Ágoston (svájci, német, magyar)
Suzuki
9 kör hátrány
19.
P. Meyer, S. Meyer, Vida Tibor (német, német, magyar)
MV Agusta
9 kör hátrány

Kapcsolódó cikkeink
Suzuki Austria Team 76 teszt – Pannónia Ring
Endurance-naptár, 2005
ugrás fel