További fejlesztés még, hogy a Forma 1-ben is ismert Speed limiter is belekerült a motorba, ami a boxutcában való közlekedés maximális sebességét szabályozza. 60 km/h a megengedett sebesség, így hiába húzok teljes gázt a motoron, 59,5 km/h-nál letilt az elektronika bekapcsolt állapotában. Ezzel kiküszöbölhet?, hogy akár lassabban közlekedjünk a boxutcában – ami értékes másodperceket jelenthet, akár gyorsabban – ami viszont komoly id?büntetéssel jár.
A fejlesztéseknek köszönhet?en versenymotorom közel 30 (!) lóer?vel lett er?sebb. Borzasztóan er?s, agresszív. Az els? edzéseken komolyan dolgoznom kellett, hogy meg tudjam ülni. Albacete-ben nem lesz ez akkora el?ny, mint egy gyorsabb pályán, de egy gyors motor természetesen egy technikásabb pályán is el?ny a korábbihoz képest. Ezzel a motorral egészen biztosan nehezebb lesz motoroznom a korábbival ellentétben, mivel sokkal több dologra kell figyelnem, viszont ha belejövök, megtanulom élesben használni, akkor sokkal közelebb lehetünk a gyári csapatokhoz.
A futóm? beállításokon is sokat változtattunk Assen óta, aminek köszönhet?en sokkal fordulékonyabb lett a motor és keményebb lett a rugózása.
Az Albacete-i viadalt nagyon várom már, jó kedvvel és bizakodóan, ugyanis kedvenc pályám a VB sorozat versenypályái között. Remélem képesek leszünk jó eredménnyel zárni a hétvégét. Hogy mi a jó eredmény? Ez sok mindent?l függ. Lehet jó eredmény egy pontszerz? hely is, és lehet rossz egy el?kel?bb pozíció is, annak tudatában, hogy mennyire sikerült kihozni magamból a bennem lév? maximumot. Bízom a csapatban, bízom magamban, de ahogy Assenben is megmutatkozott, ez csapatsport, sok tényez?nek össze kell állnia ahhoz, hogy jó eredménnyel térhessünk haza. Jósolni nem szeretnék, de ha annyira mellénk áll a szerencse Albacete-ben, mint amennyire nem állt mellettünk Assen-ben, akkor ott leszünk az élmez?nyben. Sokkal több tapasztalatunk van a motorról is és nagyobb hangsúlyt fogunk fektetni az id?mér?kre. Így az id?mér? edzések alapján kaphatunk egy képet arról, hogy optimális esetben hova sorolhatjuk magunkat a mez?nyben. Jó formában érzem magam, ez remélhet?leg a teljesítményemen is látszani fog. Teljes er?mb?l támadni fogok!!!’
A hétvégi program s?r?nek ígérkezik az Endurance VB mez?nyének.
Május 20-án pénteken kétszer egy óra szabadedzés, majd délután minden csapatban mindhárom pilótának egy-egy kvalifikációs edzés, illetve este 22 órai kezdettel kötelez? éjszakai edzéssel zárul a nap.
Május 21-én szombaton délel?tt lesz a második kvalifikáció, a péntekivel megegyez? módon. Ezeknek eredménye dönti el a rajtsorrendet. 15 órától warm up, majd 18 órai kezdettel rajtol a mez?ny a 8 órás viadalon, ami 22-én hajnali 2 órakor ünnepélyes befutóval zárul.
Eckert Ervin
Legutóbbi hozzászólások