Megváltozott az utóbbi id?ben az enduró elnevezés jelentése. Vagy a kalandmotoré. Vagy melyik gyártónak ahogy tetszik. Az aszfalton és terepen is boldogulni képes kétkerek?ek kategóriája olyan lett, mint a városi terepjáróké, vagány a külseje, de valahogy kell bel?lük egy igazi terepezésre alkalmas változat is.
Kezdte a BMW, amikor az R1200GS után el?húzta a kalapból a GS Adventure-t, ott van a Suzuki V-Strom 1000 Adventure kiadása, az Aprilia is készít külön Rally változatot a Caponordból, a Ducati is piacra dobta a Multistrada Endurót, és hát ott a KTM az Adventure tagot a nevükben visel? modelljeivel.
Úgy t?nik, a Honda is beáll a sorba, és ugyanígy tesz új Africa Twinjével.
Bár az új CRF1000L eleve közel landolt az enduró piac extrém végpontjához, és alapból is méltó legendás Párizs-Dakaros el?djéhez, az új Honda Africa Twin Adventure Sport koncepció egy lépéssel ennél is tovább megy. Az alapjai természetesen nem változnak, Africa Twin-blokk, váz, az idomzat nagy része, de lényeges különbségeket is felfedezhetünk. A koncepció alumínium kartervéd?t kapott, amilyen a régi Africán is volt, és új a motor hátsó traktusa is. Laposabb, krosszosabb ülés, új idom az ülés alatt az els? generációt idéz? Adventure Sports logóval, magasabban elvezetett, sportosabb Termignoni kipufogó, új, sportosabb csomagtartó és utaskapaszkodó került a koncepciómotor hátuljára.
A fényezés is az els? Africa Twint idézi, és érdekes módon a Honda elhagyta a tükröket és az irányjelz?ket, amik bizonyára visszakerülnek, amint gyártásba kerül ez a változat.
Hogy mikor? Ha a gyár úgy dönt, hogy megvalósul, egy év biztosan kell hozzá. De látván, hogy a tavaly bemutatott CRF250 Rally koncepció még az idei év vége el?tt gyártásba kerül, annál sokkal több id?t nem igényel.
Legutóbbi hozzászólások