Az Enigma ötletének megszületésének pillanata leginkább egy szappanopera-jelenthez hasonlítható: a sztori szerint Jim Lindsay, mérnökember és szabadúszó újságíró, aki valahogy mindig autós-motoros témák körül forog, egy délutánon az angol motorgyártáson morfondírozott otthonában. ‘Valakinek ideje lenne változtatni a dolgokon’ – mormogta maga elé afféle gondolatmenetet lezáró bölcsesség gyanánt, mire a felesége azt kérdezte: ‘Miért nem változtatsz rajtuk te?’
A kérdés telitalálat volt, ha így volt, és természetesen egy újabb gondolatmenetet indított el. Ennek jegyében pattant ki Mr. Lindsay fejéb?l az Enigma 1050, amely, mint nevéb?l sejteni lehet, egy háromhengeres Triumph er?forrásra alapszik. Esetünkben ez a sokat dicsért, nyomatékos blokkot sikerült egy olyan robosztus cs?váz ketrecébe szorítani, amelynek láttán bármelyik bolognai kávézóban elégedetten csettintenének nyelvükkel a vendégek. A projekt azonban túlmutat az egyszer? koncepción, vagy custom bike-léten. Mivel Lindsay-nek az albioni motorgyártással voltak problémái, természetesen a piacra lépés szándékával dolgozik. Partnerei segítségével már készül is néhány vázsszerkezet, alumínium villahíd és Dymag karbon felni. A fékeket is egy angol beszállító adja, az AP Racing, a karbonrost-dizájnért pedig Terry Hall felel majd.
Az els? kész modell 2012 áprilisára várható, akkor egy pályateszt erejéig a Cadwell Park aszfaltján gurulhat majd az Enigma 1050. Jim bácsi gondolkodik egy kis szérián, ha lakossági igény merülne fel ilyesmire, de alapvet?en kit formátumban hozná forgalomba – és ez jelentené az igazi értékesítési fordulatot, hiszen az építsd magad, magadnak elvet követve az ügyfelek viszonylag visszafogott költség mellett juthatnak exkluzív motorhoz.
Legutóbbi hozzászólások