Két szálon fut a Buellek újraélesztése. Az egyik fronton ott van maga Buell papa, aki az Erik Buell Racing égisze alatt fejlesztett legújabb versenymotorját, az 1190RR-t fellámpázva közelít a megoldás felé – Nem kell már sokat várni az EBR 1190RR utcai sportmotorra! – üzente nemrég.
De itt van a német Pegasusraceteam is, akik megel?zték Erik bá’-t és bemutatták a Typhont, saját streetfighter stílusú EBR-jüket. Alapja ennek is az új 1190RR – benzin a tankban, modern Rotax V2-es motor 185 lóer?vel, mindenhogy állítható versenyfutóm? – de ?k nem idomos sportmotort képzeltek el köré, mint Erik, inkább egy állatias sportnakedet csupaszítottak bel?le. Az apró termet?, agresszív erej? és roppant hegyes futóm?-geometriájú vas utcára nem lesz piskóta.
EBR 1190 Typhon: a Buell, amit nem Buell készített.
A német versenycsapat projektjér?l természetesen tudott Buell, segített is, új, a saját utcaijára is felkerül? alkatrészeket küldött Jens Krüper Typhon-csapatvezet?nek. A németek precíz és gyors munkája leny?gözte Eriket, a motort valószín?leg át is fogja venni t?lük, és beállítja a sportváltozat mellé, akár már 2011 év végén.
A vérvonal nem szakad meg: a lámpák és a rajtszámidom a néhai XB-ket idézik; a m?szerfalról és a villahídról üvölt, hogy versenymotorról származik.
Szinte minden adott a német Buell sorozatgyártásának beindításához, már csak a kipufogót kell legális, utcai szintre halkítani. Ezzel kapcsolatban felmerült Erik egyik régebben megfogant, de csak a közelmúltban szabadalmaztatott találmánya: ahogy a régi H-D blokkos Buellekben az öntött leng?kar olajtartály is volt egyben, úgy az új Rotax blokkok miatt felszabadult leng?kar-üreg akár kipufogódobnak is átalakítható lenne. Ez az alapelgondolás, a leng?karba egy flexibilis cs?vel vezetnék be a gázokat, és a tetején, a kerék el?tt pufogna ki. Ahogy Eriket ismerjük, megcsinálja.
A Gruner Engineering-féle stabilizáló szárny. Biztos számít…
A h?t?ket és az olajtartályt is magába foglaló oldalidomait a Volkswagennek is bedolgozó Gruner Engineering segítségével alkották ki, nekik köszönhet? a Typhon jellegzetes, két oldalsó légterel?je. Az 1190-es blokk 185 lóereje b?ven 260 km/óra fölé is elég – a szárnyacskák állítólag végsebesség környékén stabilizálják a motort – állítja Heiko Jessat a Gruner Engineeringt?l.
A németek elvégezték tehát a melót, megcsinálták az els? új utcai Buellt Buell helyett, a többi már magán Eriken és csapatán múlik. Az EBR-ek versenyeztetése remélhet?leg termel nekik némi profitot, de egy befektet?, aki kisegítene a sorozatgyártás t?kéjével, még mindig jól jönne nekik.
Legutóbbi hozzászólások