EST. 2002

Esemény utáni teszt: Stoner pole-ban a GP9-cel

Casey Stoner, ha úgy vesszük, id? el?tt – ha meg úgy, akkor pont a legjobbkor – felült a vadonatúj Ducati GP9-re. A karbon vázas jöv?motorral kalendáriumba ill? els? három kört tett meg az ausztrál: 1’43’8, 1’42’9, majd 1’42’8.

Leszállva a prototípusról az összetettben negyedik helyen álló címvéd? pozitív véleményt fogalmazott meg, rámutatva, hogy korai volna még bármit is határozottan kijelenteni. A Desmosedicit Vittoriano Guareschi és Nicolò Canepa is tesztelik, Filippo ‘Minden Vörösök F?mérnöke’ Preziosi pedig élesben követi a fejleményeket. Így szorgoskodik már most, és így fog a teljes évad során Borgo Panigale… ?k ezek szerint már el is kezdték a felkészülést a jöv? szezonra.

A száraz tényeknél maradva, a nap végére a ducatis jegyezte a leggoyrsabb körid?t a montmelói pályán, ugyancsak a GP9-cel. Második Valentino Rossi, közel a pole-id?höz – 1’41’186. Mindketten kvalifikációs gumikkal futották meg leggyorsabb fordulójukat. Kevesebb a biztató hír a Honda-istállóból: Pedrosa és Hayden inkább csak motorozgattak, nemigen er?ltették a nagy id?ket, ennek ellenére Daninak sikerült elkárolnia egy pneumatikus blokkal szerelt RC212V-t, megütötte a vállát, de a vizsgálatok szerint nem esett baja.

A végére begyorsultak a Gresini Honda pilótái is, Nakano és De Angelis, de James Toseland is jó formában folytatta – komolyan számolni kell majd vele a ‘otthon’, a Donington Parkban, egyikén azon kevés GP-pályának, amiket a Superbike világbajnoka jól ismer.

Körid?k

1. Stoner (Marlboro-Ducati) 1.41.533 Q
2. Rossi (Fiat-Yamaha) 1.41.857 Q
3. Nakano (San Carlo-Honda) 1.42.039 Q
4. Toseland (Tech 3-Yamaha) 1.42.505
5. De Angelis (San Carlo-Honda) 1.42.699 Q
6. Hayden (Repsol-Honda) 1.42.721
7. Guintoli (Alice-Ducati) 1.42.755 (al 56° di 57) Q
8. De Puniet (LCR-Honda) 1.42.775
9. Vermeulen (Rizla-Suzuki) 1.42.782
10. Dovizioso (Scot-Honda) 1.42.818
11. Edwards (Tech 3-Yamaha) 1.43.127
12. Elias (Alice-Ducati) 1.43.197
13. Pedrosa (Repsol-Honda) 1.43.552
14. Hopkins (Monster-Kawasaki) 1.43.630
15. Melandri (Marlboro-Ducati) 1.44.326
16. Jacque (Kawasaki) 1.44.927
17. Aoki (Rizla-Suzuki) 1.45.011
18. Nigon (HRC-Honda) 1.45.603
19. Canepa (Ducati) 1.46.122
20. Guareschi (Ducati) 1.47.201


250

1. Kallio (Red Bull-KTM) 1.47.355
2. Aoyama (Red Bull-KTM) 1.47.722
3. Simon (Repsol-KTM) 1.48.704

ugrás fel