Egy kard, a VR monogramm és egy szándékoltan olvashatatlanná tett 1-es szám: ezzel a kommunikációval jött ki a jerezi boxból Valentino Rossi, a technikai sportok fenegyereke, alig két héttel az Új-Zéland ralin elért tizenegyedik helyezés, s eggyel a Monza Rally megnyerése után. Annak ellenére, hogy még nagyon korán van, és ez a Doktor els? tesztje a vb utolsó futama óta, az olasz elszántsága már most megmutatkozik. Új bukósisakja fekete, mint az éj. És mint amilyen a jerezi ég az els? tesztnapon: két órát, ha munkával tölthettek a csapatok a spanyol ringen, aztán elkezdett esni az es?.
Miért éppen kard? Ezt az egészet a valenciai záró nagydíjra találtuk ki, gy?zelem esetére. Egy olyan jelenet lett volna, amelyben Artúr királyt testesítem meg. Sajnos nem tudtuk el?adni. Ennek ellenére szerintem jó ötlet, az olvashatatlanná tett 1-es számmal együtt.’ Mit jeletsen ez? ‘Azt, hogy a vadászat elkezd?dött, és hogy ez a tesztelés nagyon fontos. Nem szabad a tavalyi hibákat elkövetni, mikor a futóm?pattogás miatt vázat kellett cserélnünk az idény elején. Ebben a sportban ha hibázol, megfizetsz.’ A közelmúlt autós kitér?i után volt kedved visszajönni motorozni? ‘Versenyautót vezetni a szenvedélyem, ezért szívesen bevállalom, amikor csak megtehetem. A motorozás sokkal keményebb, az aszfalt közelebb van és nincs körülötted kaszni. A motorozás az én igazi hivatásom, nagyon hiányzott.’ Milyennek t?nik ez az új Yamaha M1? ‘Jónak. Egyértelm?, hogy rengeteg tennivalónk van, az is, hogy az igazi motort csak januárban kezdhetjük el vizsgáztatni. Ma a leggyorsabb tudtam lenni, gyorsabb, mint az ezressel verseny közben. Futóm?pattogás nélkül és a motor nagyobb agilitását kihasználva arra jöttem rá, hogy a kanyarokban gyorsabb tudok lenni vagy tíz km/órával. Másrészr?l a jerezi egy eléggé sz?k pálya, amin az ezres motorok rendelkezésre álló teljesítményét nem aknáztuk ki. Szerintem nagyjából azonosak lesznek a körid?k.’ Miközben Rossi visszavonul a boxába, a vizes pályán csak Pedrosa gyilkolja a köröket: gyakorol a 2007-es vébé es?s futamaira.
|
A Yamahát Rossi és Edwards, a Ducatit Capirossi, Stoner és az els? köreiben kicsúszást jegyz? Guareschi, a Hondát Pedrosa, Melandri és Nakano képviseli: Hayden hiányzót jelent, számára a legfontosabb most a válla rendberakása. Pályán a Suzukik Hopkins és Vermeulen keze alatt és az Ilmor Pitt meg McWillams révén, s pluszban még az egyel?re csak vázszerkezetüket tekintve új 250-es Hondák Shuei Aoyamával és Doviziosóval a nyeregben. A 125-öt elhagyó Simon a Repsol színeiben mutatkozhatott be, míg a márkatárs Takahashi még mindig valenciai esésének fájdalmait nyögi: jó hír, hogy törött lába szépen gyógyul.
Némi meglepetéssel azért szolgált a kurtára sikeredett els? nap. A Honda például többeket újfent leny?gözött az elüls? rész hihetetlen kompaktságával (ezen lesz módunk ámulni legalább egy idényen át), és a blokkal, amely egy közel 80 fokos V egységnek t?nik, hiába rejtik kis karbon karterecskék, amelyekbe a lánc rögzül. Ami az id?eredményeket illeti, a nyitány körei nem sokat mondanak: keveset tudtak menni a pilóták, s legtöbbjük az alapvet? beállításokkal foglalatoskodott.
Melandri a Bridgestone-talpas Hondát vitte táncba és pozitívan értékelt, számára egy jöv? héten esedékes hangszálm?tét nyújt majd kihívást. A Ducati elszántan dolgozik, amit Guareschi tesztpilóta jelenléte is bizonyít: ha a jó öreg Vitto valahol ott van, akkor a jelszó: munka. A GP7-tel kapcsolatban nagy valószín?séggel olyan döntések születnek ebben a fejlesztési fázisban, amelyeken aligha változtatnak már a szezonig. A 250-es Hondák új vázzal mennek, blokkjuk januárra lesz kész, de sokak szerint a Doviék által most b?getett motor fickósabb hangja alapján már tartalmaz újításokat.
Id?eredmények, Jerez, 1. nap
|
Rossi Yamaha 1’41”745 250 Aoyama S. Honda 250 1’46”342
|
Legutóbbi hozzászólások