Rosszul kezd?dött, legalábbis a munka szempontjából a valenciai tesztelés második napja: es? és nem a felszáradó fajtából. A bátrak kimerészkedtek ugyan a Ricardo Tormo aszfaltjára, a meghatározó hangulat mégis a várakozás volt… aztán hamar világossá vált, hogy amire a csapatok és a versenyz?k várnak, az legfeljebb a hazafelé induló repül?gép lesz. Kevesen teljesítenek kevés kört, gyakorlatilag érdemtelen szót veszíteni az eredményekre, a tabella, mint általában mindig, alant olvasható.
Elmosta az es?
|
|
Sajnos az id?járás miatt elmarad Talmácsi Gábor második tesztnapja, mely során
Legközelebb november 24-25-én, Jerezben lesz alkalma újra negyedliteres |
A mordizomadta id?járásban volt id?, hogy a sportolók és a csapatvezet?k nyilatkozzanak a sajtónak, illetve hogy egy kicsit mindenki eméssze, mi is történik a MotoGP-ben. Mert mi történik? Nagy átalakulást élünk, az biztos – a gyári csapatok máris izmoznak, a Ducatival az élen, amely már a GP9-cel vértezte fel az övéit (nem mindenkit), amelynek nemcsak a karbon váza új, de a blokkja is kerekebb er?leadású. Filippo Preziosi fellélegezhetett: ‘A motor jól m?ködik… kicsit izgultunk, mert Casey hónapokkal ezel?tt tesztelte és adott iránymutatást, és hát a dolgok a mai világban gyorsan változnak. Ezek szerint a fejlesztések a helyes úton folytak.’
Helyén van Dovizioso a 4-es számú gyári RCV-n… ‘Egy álom vált valóra’, mondta, és mondta azt is, hogy a gyári motor úgy t?nt neki, mintha az évközben használt gép továbbfejlesztése volna. A tapasztalatszerzés, mint f? program, áthúzódik a következ? alkalomra még, mindenesetre a járm? teljesen rendben van, szokni kell, de remekül irányítható. Annak ellenére vagy amellett, hogy Andrea vasárnapig Michelin talpakat használt. ‘Sok mindent meg kell érteni ezen, f?leg az elektronikát, hiszen idén lényegében nem volt traction control a motoromon. A gumikkal nincs baj, egyedül arra kell majd odafigyelni, hogy nem szabad elherdálni a rendelkezésre álló készletet fejetlenül.’
‘Fantasztikus érzés volt felvenni a Repsol pólóját… tényleg ez volt az álmom.’ Szárnyal a fiatal olasz, akinek Pedrosa nyilván nem szerepelt az álmában, mégis a kis spanyol lesz a f? referencia-pont számára els? ‘gyári’ státuszú évében – óhatatlanul is. ‘Ott ettem Dani és Alberto Puig mellett, de hozzám se szóltak, nem is köszöntek. Alkalmazkodom, nem tettem meg én sem az els? lépést. Az biztos, hogy együtt kell dolgoznunk.’
Loris Capirossi szerint sokkal többet kell kockáztatniuk – egyel?re szép lassan, lépésr?l lépésre rakják össze az új Suzukit, új vázat és kipufogót máris jegyeztek, valamint néhány bels? átalakítást a gépházban, aminek nyomán az er?leadás finomabb lett. ‘Kértem, hogy változtassunk az üléshelyzeten, hamarosan Japánban szélcsatornába kerül a motor… szeretnék egy kisebb és kevésbé fárasztó gépet magam alá, meglátjuk november végén, Phillip Islanden, hogy mit sikerült elérni e téren. Elég nagy a lemaradásunk, mert keveset és lassan teszteltünk év közben, meg kell gyorsítanunk ezt a folyamatot, f?ként az elektronika témájában van mit tenni. Új utakat kell keresnünk és többet bevállalni, mert 2008-ban lassúak voltak a reakcióink. Nem szeretnék több ilyen szezont, mint ez volt.’
Alex De Angelis is kedvét lelte a gyári – igaz, a hagyományos szelepvezérlés? – motorban. ‘Szép, nagy el?relépés, f?leg a kigyorsításoknál érezhet? min?ségi különbség. A motorer? teltebb, a helyzet jó. Sok újdonsággal szembesültem, többek közt a f?szerel?mmel és csapatával (Antonio Jiménez és Shinya Nakano egykori gárdája), akiknek eltér?, de számomra nagyon pozitív a munkastílusuk. Futóm?pattogást egész nap nem észleltem, pedig ez a jelenség kísérte végig az egész évadomat. A stopper szerint pedig mínusz egy mp a versenyhez képest…’
Marco Melandri tudja, hogy ‘a Kawasaki nem egy nyer? motor, de van benne fejl?dési potenciál és vannak biztató jelek.’ Az új úgyis csak februárra lesz kész, addig pedig bármi megtörténhet, teszi hozzá a gyári Ducatit elhagyó olasz. ‘A hangulat remek, vidám, közvetlenebb, mint az el?z? csapatomnál. Szerintem jól fogunk szórakozni, pályán belül és azon kívül egyaránt.’
Rossi pozitívan nyugtázta a tesztet, tisztában van vele, hogy a java még hátravan. Az új blokk februárra lesz bevethet? állapotban, addig is igyekeznek egyszer?síteni a beállításokon. ‘Igyekeztünk javítani a lassú kanyarokból való kigyorsításokon, rajta vagyunk, hogy jobb legyen a tapadás, és ez a futóm?-munka is eredményre vezetett. Az új motorral, ha kevéssel is, de gyorsabb tudtam lenni, mint a versenyhétvégén, ami nem rossz jel. A Bridgestone-októl nem vártam ilyen jó tapadást.’
A második tesztnap eredményei
|
|
Dovizioso 1.48.296 Melandri 1.50.379 Canepa 1.52.019 Kallio 1.52.090 Elias 1.54.057 Capirossi 1.57.322 |
Legutóbbi hozzászólások