EST. 2002

Es? után köpönyeg

Aki a harmadik helyen érkezett célba a Telefónica Movistar Hondájával, az vajon ki volt – Melandri vagy Dovizioso? Mert a sisakból ítélve utóbbi is lehetett volna. Az igazság az, hogy Macio tényleg kölcsön fejvéd?ben teljesítette a Kínai Nagydíjat: ennek oka az, hogy a saját bukója, az N94 még fejlesztés-tesztelés alatt áll és es?ben még sosem használta a pilóta.

Arcok

„A bemelegítés során csak egy kört teljesítettem, úgyhogy nem éreztem annyira a motort. Kés?bb belejöttem, és elégedett vagyok a harmadik hellyel – pocsék id?, sok nehézség fogadott mindenkit Sanghajban, úgyhogy jó ez. Nehéz, de eredményes szezonkezdés az idei (Melandri második az összetettben – a szerk), érzem, hogy a gy?zelem nincs utopisztikus távolságban, úgyhogy jól érzem magam. Arra emlékszem ebb?l a versenyb?l, hogy a tábláig sem láttam el, és csak a vége felé jöttem rá, hogy dobogós helyen vagyok.

Melandri megint megverte Gibernaut, akkor ezek szerint most ? a f?nök a csapatban? „Igen, el?tte végeztem, de ez nem jelent semmit. Megyek az utamon, mindenki megy a sajátján.

Helyben vagyunk: akkor térjünk át a nehezebb esetekre, úgymint például Gibernau. „A bemelegítés után a Michelin (amely a verseny végén kommünikében tudatta, hogy a gumiválasztásnak „konzervatív” okai voltak, azaz kevésbé puha, ámde a 20 fokos h?mérséklet miatt tartósabb abroncsokat adtak – a szerk.) gumit cseréltetett, amivel nem nagyon ment. Szerettem volna a rajtrácson cserélni, de a nekem tetsz? fajta gumi nem volt. Az els? kanyarban tapadást vesztettem és majdnem kicsúsztam. A motor remegett, ugrált, nem húzott rendesen. Sok dolgunk van, de f?leg az lenne jó, ha vasárnaponként is jók tudnánk lenni, nem csak pénteken és szombaton. Pedig Kínában még a warm up-on is nagyon gyorsak voltunk.”

Valentino? Szerencsés volt? „Én magamra gondolok, annyit mondhatok, hogy ez egy kemény bajnokság, mi pedig szárazon és vízen egyaránt gyorsak voltunk. Hogy az eredmény az én hibám-e, a gumiké vagy a balszerencséjé? Nem tudom, mindenesetre vállalom magamat, nem keresek kifogásokat. Úgy érzem, leginkább önmagunkat kell legy?znünk. Találkoznia kell a csapatnak, a Hondának, a Michelinnek – mondom, nem akarok másokat hibáztatni, de ez a verseny egy nagy rakás sz@r volt, amiért mindenkinek vállalnia kell a felel?sséget.”

Harcok

Ha Gibernau ideges, Biaggi még inkább az. A t?le megszokott nyersességgel beszél a világ dolgairól. „A verseny sokkal jobban ment az edzéseknél: a nedvesen sokkal finomabban lehet vezetni. De a fék- és er?leadási problémák megmaradtak, és ez már nem az els? alkalom. Nem is a második. Reméljük, hogy meg tudjuk oldani.”

Gibernau a gumik miatt panaszkodott, s te? „Könyörgök, miért keni a gumikra? Az enyémekkel nem volt semmi gond. Es?gumik, amik teszik a dolgukat.” Le Mans-ra nem érkezik új anyag a motorra, Biaggi azt mondja: ha ez így marad, a továbbiakban még ennyire sem tud az els?kkel lépést tartani.
ugrás fel