Akinek már volt szerencsétlensége megcsúsztatni testét a flaszteron úgy, hogy nem volt rajta megfelel? motoros ruházat, az nagy valószín?séggel sejti, hogy még a legmasszívabbnak t?n? konfekciófarmer is átég alig pár méter aszfalton csúszás alatt – már ha nem foszlott le rólunk a földet éréssel egy id?ben azonnal – illetve hogy aszfaltport és égett pamutdarabokat pucoltatni combunk húsáig hatoló sebekb?l még akkor sem leányálom, ha a város leghatalmasabb keblekkel megáldott n?vérkéje kezeli a jódot. Ez tény.
Ahogy tény az is, hogy egy szép nyári napon még a leglélegz?bb textilnadrág is herefakasztóan meleg viselet tud lenni, és akkor a b?rnadrágos sorstársakra még nem is gondoltunk. Minden motoros izzadságtermel? mirigyei megvívják saját csatájukat e problémakör vonatkozásában: Franciaországban például – az Esquad közvélemény-kutatása alapján – a motorosok 80%-a inkább utcai farmerjában indul motorozni ha nagy a meleg, még akkor is, ha egyébként a klozetban ott lóg a motoros hacuka.
Esquad E-Strong – forgalmazza: DanGer Bikes
Ajánljuk azonban szíves figyelmetekbe az Esquadot – azt a francia farmergyárat, akik kifejezetten nekünk, motorosoknak készítenek nadrágot egy olyan matériából, ami ránézésre, tapintásra és viseletre is olyannak t?nik, mint egy „plázás” farmer, azonban speciális anyagának köszönhet?en még a b?rnél is er?sebb, egészen pontosan „kétszer er?sebb”, ha lehet hinni a PR-anyagnak. Armalith-nak hívják az Esquad által kifejlesztett hibrid anyagot amib?l azt az E-Strong nev? farmarjukat készítik, amit az Esquad jóvoltából már néhány hónapja [mi] is abszolút megelégedéssel használunk.
Armalith?
A francia szabadalomnak számító, az Esquad által bejegyzett Armalith-ot „a világ leger?sebb pamutjaként” tartják számon, de nem „100% cotton.” Felépítését tekintve egyszer? pamut és rendkívül er?s, speciálisan kezelt polietilén (m?anyag) szálak szövetéb?l készül. Az eredetileg leginkább a hadi-, és repül?gépiparban használt high-tech m?anyag szálakat a hajlékonyság érdekében el?ször kezelik, majd betekerik hagyományos farmeranyaggal, végül még egy kis pamut „hozzáadásával” összeszövik az Armalith anyagot. Az ebb?l varrt farmernadrág egyetlen szára több mint 10 tonnát bír el, lásd az Esquad ide vonatkozó Hanging Hummer videóját!
A fehér polietilén szálat pamuttal vonják be, ebb?l készül az Armalith anyag.
Az Armalith azonban nem csak szakítószilárdsága okán alkalmas különösen jól motoros farmernadrágok (és dzsekik) készítéséhez: kopás és h? hatására – tehát amikor alfelünkkel csúszunk az aszfalton – ha az anyag pamut része meg is sérülne vagy elégne, a m?anyag szálak nem szakadnak el, hanem összeolvadásukkal egy még er?sebb és ellenállóbb közeget képeznek b?rünk és az aszfalt között – lásd Human Drifts videó!
A farmer, a motorostextilek, a b?r és az Armalith kopásállósága egymáshoz képest.
Mint PR-anyag minket meggy?zött, de sajnos (szerencsére!) saját tapasztalatunk (még?) nincs az E-Strong nadrág kopás és szakadásállóságát illet?en. Amit a pár idei motorozás alkalmával tapasztaltunk a farmerben, hogy az ügyes és er?s anyagán felül rendkívül átgondolt és funkcionális, biztos, hogy motoros ember tervezte.
Az Esquad jogvédett patentjét például keszty?ben is könny? oldani vagy bekapcsolni, a szabása pedig a motoros testhelyzetre lett kitalálva: térdnél tágabb, így behajlított lábakkal is kényelmes, a comb küls? részén végigfutó egyedi varrás miatt a tankhoz tapadva sosem tekeredik el a szára, illetve a lábszár hátsó része, valamint a derékrész hátulja hosszabbított, hogy minél kevésbé juthasson be a nadrág alá a menetszél. Tisztelettel jelentjük, m?ködik a dolog, soha nem volt még motoron is ennyire kényelmes farmerünk, ami ugye ráadásul meg is fog tudni védeni, ha arra kerülne a sor.
Magas derék, alacsony lábszár, térdesítés, er?sített fenékrész, dupla varrás – mi mást kívánhatunk egy motoros farmert?l?
Protektorok tekintetében sajnos nincs nagyon eleresztve a rendszer: a fenékrész Nomex III anyagú t?z és h?álló betétén kívül egy-egy, 3D Textile névre hallgató puha, keményed? jellemz?kkel bíró betétpárt találunk térdnél és csíp?nél. A puha kis „szivacsok” ugyan nem képviselnek akkora védelmet, mint a legegyszer?bb E-szabványos protektorok, de valamit azért csak számít, ha nem közvetlenül térdkalácsunkkal vagy csíp?csontunkkal verjük magunkat földhöz…
…seggen csúszik az igazgató!
Az Esquad E-Strong további el?nyei közé tartozik, hogy egyszer?en mosógépbe hajítva tisztítható, sosem igényel speciális kezelést mint a „Cordura” vagy b?r cuccok, illetve még mindennapos viseletre is tökéletesen alkalmas, pedig egy kifejezetten motoros felhasználásra szánt farmerról beszélünk, amiben még egy b?rnadrágnál is nagyobb biztonságban tudhatjuk alfelünket – és sokkal nagyobb kényelemben.
Tiszta szívb?l és meggy?z?déssel ajánljuk az Esquad E-Strongját nektek is, kedves [mi]-olvasók, azonban még miel?tt nagyon beleélnétek magatokat, még egy lényeges apróságot megemlítenénk: sajnos a csúcstechnikát képvisel? Armalith el?állítási költsége nem túl alacsony, valamint a speciális dupla varrást és az egyéb er?sítéseket, okosságokat sem ingyen mérik, ezért az Esquad E-Strong farmer – hogy is mondjuk kíméletesen – szégyentelenül drága!
Motorosbarát szabásminta.
79.900 forintot kér el a magyar import?r DanGer Bikes egy olyan E-Strong Esquad farmerért, amilyet mi is használunk, ami nem kevés pénz, s?t, még márkás és min?ségi b?rt is könnyedén találhatunk ennyiért, de ha azt nézzük, hogy egy E-Strong mennyivel kényelmesebb, sokoldalúbb, és bizonyos tekintetben biztonságosabb is egy egyszer? motoros nadrágnál, akkor már egészen más az egyenlet végeredménye. Mint minden jó dolgot az életben, az Esquad farmerjait is meg kell fizetni – apró öröm az ürömben, hogy az E-Strong a csúcs modell, és rajta kívül még két alacsonyabb árkategóirában is kínál az Esquad hasonlóan ügyes farmert, csak némileg alacsonyabb védelmi szinttel – lányoknak is!
|
|
Forgalmazza a
|
Legutóbbi hozzászólások