EST. 2002

Estoril, 125: Simone Corsi gy?z, Talmácsi a P6-ért hajrázik

Tökéletes versenyt fut Simone Corsi, aki Róma másik illusztris polgárától, Max Biaggitól is megkapta a maga gratulációját, telefonon. Új császára lesz a városnak? Lehet, és az is lehet, hogy nem Fabriziónak fogják hívni. Portugáliában mestermunkát vitt véghez a Simone srác, azt meg kell hagyni, s ezzel, ahogy mondani szokás, repül?rajtot vett a bajnokságban. Sajnos, mondjuk mi erre, mert három futam után azért már le lehet vonni bizonyos tanulságokat. Elég egy jó rajthely, egy remek ütemben elkapott indulás és egy ragyogó ritmus huszonegynehány körön át. Ilyen egyszer? ez… Jerez után Estorilból is elhozza a 25 pontot az olaszok reménysége, akinek horizontján egyel?re nem nagyon mutatkoznak a komoly riválisok.

Ez a fájó igazság, akkor is, ha tudjuk, egycsapásra változhat a helyzet. De mikor fordul meg a szél? Jobb lenne, ha mihamarabb bekövetkezne – és itt természetesen nem arra gondolunk, hogy a csapattárs Terol vagy a helyenként jó formában motorozó Olive elkapják a fonalat. Hanem bizony arra, hogy Gáborunkkal történik valami… nem is vele, hanem azzal a remekbeszabott m?szaki csomaggal, amivel pályára kénytelen menni. Amit eddig Aprilia-csúcsfejlesztés címszó alatt láttunk, az, minden bántás nélkül egy kiforratlan katvány volt, méltatlan a gyártóhoz és a világbajnokhoz. Faramuci helyzet – a ‘régi’ motorok közben meg elárasztották a vb-t, és természetesen mennek, mint a parancsolat. De az új gyári technika Corsi alatt is szárnyal. Akkor most mi van?


‘Életem legnehezebb versenye’

Talmácsi Gábor a kilencedik rajtkockából vágott neki a Portugál Nagydíj 23
körös versenytávjának, amelynek a végén a hatodik helyen intette le a kockás
zászló. Ez tíz pontot jelent a nyolcadliteres géposztály tavalyi
világbajnoka számára, aki bár megel?zte csapattársát, Sergio Gadeát, mégsem
elégedett. A verseny második felében ugyanis a negyedik helyen haladt,
viszonylagos biztonságban, ám ahogy fogyott az üzemanyag, a motorja úgy vált
labilissá, csúszkált, nem lehetett vele se kanyarodni, se fékezni, se
gyorsítani, így a magyar versenyz?t négy körrel a viadal vége el?tt utolérte
egy négytagú boly. Az egyenesben szinte állva hagyták, úgy t?nt, Talmának
meg kell elégednie a hetedik pozícióval, az utolsó méterekre azonban a végs?
er?tartalékait is mozgósította a magyar világbajnok és Mike Di Meglio
szélárnyékából kibújva megkaparintotta a hatodik helyet.


Talmácsi Gábor nyilatkozata:

‘Nagyon le vagyok törve, pályafutásom egyik legnehezebb versenye volt a
mostani. Az els? nyolc-tíz körben még nem volt nagy baj, ám ahogy fogyott a
benzin és a motor elején egyre kevesebb súly volt, elkezdett instabillá
válni a versenygép. Lassan fordult, össze-vissza csúszkált, így sokat
hibáztam. Hiába haladtam a negyedik helyen, a körid?im nagyon rapszodikusak
voltak, és az egyenesben egyedül képtelen voltam gyorsan menni, emiatt
utolért a mögöttem jöv? boly. A végén már csak annyi er?m volt, hogy el?zzek
még egyet szélárnyékból, de többre nem futotta. Így is rettenetesen fáj az
alkarom, alig bírom felemelni a kezem. A szívem meg még jobban, méghozzá
azért, mert nagyon messze vagyunk attól a motortól, amivel nyerni lehet.
Muszáj valami megoldást találni a gondjainkra!’

Bradley Smith végigtámadta a versenyt, hogy egy adott ponton látványos high side-dal zárja le azt. Webb és Redding is sokat hibáznak még, Bonsey-ben is megvan a kell? agresszivitás, de ennél többre van szükség. Azért ügyesek az ifjoncok. Egyel?re éppen azok vannak kínosan leszakadva, akiknek paprforma szerint idén is agyon kéne nyerniük magukat: a világbajnok Talmácsi hatodik, megküzd a helyezésért, Gadea még siralmasabb helyzetben.

125: Estoril, végeredmény

1. Simone CORSI ITA APRILIA 40’56.168
2. Joan OLIVE SPA DERBI 40’56.467
3. Nicolas TEROL SPA APRILIA 41’02.523
4. Stevie BONSEY USA APRILIA 41’11.141
5. Danny WEBB GBR APRILIA 41’11.700
6. Gabor TALMACSI HUN APRILIA 41’12.036
7. Mike DI MEGLIO FRA DERBI 41’12.043
8. Stefan BRADL GER APRILIA 41’14.055
9. Sergio GADEA SPA APRILIA 41’14.291
10. Sandro CORTESE GER APRILIA 41’18.781
11. Andrea IANNONE ITA APRILIA 41’23.658
12. Dominique AEGERTER SWI DERBI 41’23.712
13. Pol ESPARGARO SPA DERBI 41’24.538
14. Michael RANSEDER AUT APRILIA 41’24.585
15. Efren VAZQUEZ SPA APRILIA 41’28.881
16. Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 41’30.170
17. Stefano BIANCO ITA APRILIA 41’43.866
18. Marc MARQUEZ SPA KTM 41’47.805
19. Takaaki NAKAGAMI JPN APRILIA 41’47.847
20. Alexis MASBOU FRA LONCIN 41’47.885
21. Scott REDDING GBR APRILIA 42’04.076
22. Pere TUTUSAUS SPA APRILIA 42’12.062
23. Dino LOMBARDI ITA APRILIA 42’16.143
24. Robert MURESAN ROU APRILIA 42’35.362
25. Cyril CARRILLO FRA HONDA 42’35.386
26. Axel PONS SPA APRILIA 42’40.124
27. Ivan MAESTRO SPA APRILIA 41’37.869
28. Karel PESEK CZE APRILIA 41’52.604


Kiestek

Bradley SMITH GBR APRILIA 21’25.167
Lorenzo ZANETTI ITA KTM 22’35.861
Pablo NIETO SPA KTM 20’41.208
Jules CLUZEL FRA LONCIN 15’40.544
Esteve RABAT SPA KTM 13’02.892
Raffaele DE ROSA ITA KTM 10’53.236
Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA, az els? körben

A vb összetettje

1. CORSI Simone ITA 59
2. TEROL Nicolas SPA 42
3. OLIVE Joan SPA 40
4. BRADL Stefan GER 37
5. GADEA Sergio SPA 32
6. DI MEGLIO Mike FRA 29
7. BONSEY Stevie USA 23
8. WEBB Danny GBR 21
9. REDDING Scott GBR 20
10. CORTESE Sandro GER 17
11. SMITH Bradley GBR 16
12. TALMACSI Gabor HUN 14
13. ESPARGARO Pol SPA 13
14. AEGERTER Dominique SWI 12
15. NIETO Pablo SPA 11

ugrás fel