A portugáliai bónusz-nap f?szerepl?i Rossi és Gibernau
voltak, de természetesen csapattársaik, Checa illetve Edwards is elszántan köröztek.
El?relépések a Kawasaki háza táján, míg a KTM-szív hajtotta Proton egyel?re,
finoman mondva nem áll a helyzet magaslatán.
A Doktor az evolúciós négyhengeressel dolgozott, azzal az M1-gyel, amellyel
a 2004-es szezon hátralev? részében versenyezni fog. Az olasz nyolcvan kört
tett meg kedden, melyek közül a leggyorsabb 1’38"31-re sikerült: ez nem
rossz, bár kétségkívül elmarad a Gibernau által jegyzett 1’37"63-tól.
Rossi katalán kihívója remekel a tesztelésen, bizonyítva, hogy a vasárnapi futam
csalódást okozó szereplése csak a nem tökéletes beállításoknak tudható be. De
már kés? a felismerés.
Valentino szerint ez az M1 nem új, hanem a "szokásos" motorról
van szó új setuppal. Minden bizonnyal enyhe kijelentés volt ez az olasz
részér?l, különben mit keresne egy új kipufogó-komplexum az eddigi szimpla
cs? helyén. Ebben a felállásban a kollektorok egyetlen rendszerbe futnak
össze, ami a blokk alatt helyezedik el, és amib?l négy terminál ágazik ki, s
fut tova oldalt a motoron.
Szóval elég valószín?, hogy új, de legalábbis er?sen megújított er?forrás
van az M1-ben. Nem ezen a portugáliai tesztelésen mutatkozik be egyébként
ez a járm?: Wataru Yoshikawa, a gyár japán tesztpilótája múlt héten, titkos
keretek között már táncba vitte Motegiben. A Yamaha szép csöndben vízválasztóhoz
érkezett. Az igazi munka azonban most kezd?dik, az pedig a futóm? átigazgatása
lesz. A cél olyan motort építeni, ami versenyképesebb teljesítmény?, jobban
viselkedik nedves aszfalton és kevésbé használja a gumikat.
Rossi még nem döntötte el, hogy ezt az M1-változatot üli-e meg a Japán Nagydíjon,
de a lehet?ség egyáltalán nincs kizárva.
A teszt id?eredményei
Versenyz? neve | Motor | Id? | |
1. | Gibernau | Honda | 1’37"63 |
2. | Edwards | Honda | 1’38"08 |
3. | Rossi | Yamaha | 1’38"31 |
4. | Checa | Yamaha | 1’38"90 |
5. | Nakano | Kawasaki | 1’39"63 |
6. | Hofmann | Kawasaki | 1’39"97 |
7. | Aoki | Proton | 1’41"59 |
8. | Proton -KTM | 1’43"18 |
Legutóbbi hozzászólások