EST. 2002

Estoril: 2. nap

A portugáliai bónusz-nap f?szerepl?i Rossi és Gibernau
voltak, de természetesen csapattársaik, Checa illetve Edwards is elszántan köröztek.
El?relépések a Kawasaki háza táján, míg a KTM-szív hajtotta Proton egyel?re,
finoman mondva nem áll a helyzet magaslatán.

A Doktor az evolúciós négyhengeressel dolgozott, azzal az M1-gyel, amellyel
a 2004-es szezon hátralev? részében versenyezni fog
. Az olasz nyolcvan kört
tett meg kedden, melyek közül a leggyorsabb 1’38"31-re sikerült: ez nem
rossz, bár kétségkívül elmarad a Gibernau által jegyzett 1’37"63-tól.
Rossi katalán kihívója remekel a tesztelésen, bizonyítva, hogy a vasárnapi futam
csalódást okozó szereplése csak a nem tökéletes beállításoknak tudható be. De
már kés? a felismerés.

Valentino szerint ez az M1 nem új, hanem a "szokásos" motorról
van szó új setuppal
. Minden bizonnyal enyhe kijelentés volt ez az olasz
részér?l, különben mit keresne egy új kipufogó-komplexum az eddigi szimpla
cs? helyén
. Ebben a felállásban a kollektorok egyetlen rendszerbe futnak
össze, ami a blokk alatt helyezedik el, és amib?l négy terminál ágazik ki, s
fut tova oldalt a motoron.

Szóval elég valószín?, hogy új, de legalábbis er?sen megújított er?forrás
van az M1-ben
. Nem ezen a portugáliai tesztelésen mutatkozik be egyébként
ez a járm?: Wataru Yoshikawa, a gyár japán tesztpilótája múlt héten, titkos
keretek között már táncba vitte Motegiben. A Yamaha szép csöndben vízválasztóhoz
érkezett. Az igazi munka azonban most kezd?dik, az pedig a futóm? átigazgatása
lesz. A cél olyan motort építeni, ami versenyképesebb teljesítmény?, jobban
viselkedik nedves aszfalton és kevésbé használja a gumikat.

Rossi még nem döntötte el, hogy ezt az M1-változatot üli-e meg a Japán Nagydíjon,
de a lehet?ség egyáltalán nincs kizárva.

A teszt id?eredményei

Versenyz? neve Motor Id?
1. Gibernau Honda 1’37"63
2. Edwards Honda 1’38"08
3. Rossi Yamaha 1’38"31
4. Checa Yamaha 1’38"90
5. Nakano Kawasaki 1’39"63
6. Hofmann Kawasaki 1’39"97
7. Aoki Proton 1’41"59
8.   Proton -KTM 1’43"18
ugrás fel