A Fernada Pires da Silva vagy köznapi nevén: Estoril 1972-ben épült fel, a ringet 1994-ben építették át, hozzácsatolva azt a lassító-kombinációt, amely az egész versenynaptár leglassabb kanyarját is tartalmazza.
A portugál pálya legszembet?n?bb jellemz?je a nagy sebességkülönbség: míg a célegyenes végén 325 km/órával mennek a motorosok, addig a leglassabb ponton 60 km/órával. A hatékonysághoz kit?n? váltóra és váltásokra van szükség, ezen beállítások dönt? fontosságúak. Négy kanyarban egyes, hatban pedig kettes fokozatba kapcsolnak vissza a pilóták. Természetesen Estoril produkálja a legalacsonyabb sebességátlagot is: ez 152,9 km/óra, még Valenciánál is lassabb.
Portugáliában remekül beállított felfüggesztések is kellenek. Az els? kerék nagy nyomás alá kerül a fékezéseknél, f?leg a célegyenes végi kanyarban és a bels? parabolica bejáratánál. Így keménységre is szükség van, ugyanakkor az aszfalt min?sége miatt éppen puhaság kéne. Ugyanez a kett?sség áll fenn a hátsó futóm?re is: a kanyarok miatt merevebb beállítást kívánnának meg normálisan, csakhogy a tapadás nem mindenhol megfelel?. Ezen a kompromisszumon a gy?zelem múlik.
A gumik tekintetében azt kell figyelembe venni, hogy tíz jobb kanyar mellett csak négy balos van, emiatt kétszeres vagy háromszoros keverékeket kell használni. Az abroncs jobb oldala keményebb, hogy jobban ellenálljon a kanyarokban. A célegyenesre rávezet? Parabolica esetében például nagyon korán elkezdik adni a gázt, mikor a motor még bedöntött állapotban van. A gumi másik oldala puhább, hogy jó tapadást biztosítson. Idén a Portugál GP hamarabb kerül megrendezésre, mint általában, így arra is számítani lehet, hogy a talpak hidegek lesznek.
Az óceán és az élénk szél általános jelenségek Estorilban, áprilisban lehet, hogy még intenzívebben jelentkeznek.
Egy kör Estorilban
http://www.gopromotions.co.uk/img/estoril_HQ_1.html
Legutóbbi hozzászólások