Az elmúlt három verseny után csak ásíthattunk egy jóíz?t, ám nem úgy most! Végre újra verseny volt a pályán, úgy is mondhatjuk, visszakaptuk kedves sportunkat. Egyúttal megszólaltak a lelkiismeret jelz?szirénái is, amiért oly’ kemény hangon ostoroztuk a sorozatot Laguna Seca, Brno és Misano Adriatico után. Amikor nem a számítógépek és a gumik döntik el a versenyt, amikor a sajtószobában szurkoló újságírók szendvicsér?l lepottyan a feltét a hévt?l, amikor a polgár odahaza öklét rázva ugrál a kereveten és torzan üvölt egy-egy man?ver után, akkor van verseny. Akkor nyer a verseny. Akkor nyer a szenvedély, amikor érezzük, ahogyan a dopamin szétárad szervezetünkben, szívünk kamráiban palpitáció lép fel, nem akkor, amikor számolgatjuk, hány pontra van még szüksége Stonernek, hogy világbajnok legyen. A sport nem számolgatásról szól.
Rossi hosszú kihagyás után megint gy?zött, aminek a nagy számok törvénye alapján el?bb-utóbb be kellett következnie. A rajtja pocsék, mint mindig, Stoner viszont nagyszer?en megy el, de remekül indulnak a gyári hondások is, f?leg Pedrosa, aki beteszi a motort a pole-ból indult Hayden elé. Melandri harcol Rossival, egy oda, egy vissza, gyönyör? pillanatok, már ekkor látszik, hogy a MotoGP végre kizökken a Kalifornia óta tartó apátiából. Hopkins távolról figyel.
|
Már ekkor látszik, hogy ez nem a taktika, hanem a szív versenye lesz. A hetedik körben Pedrosa el?zi Stonert és az élre áll. Casey-nek engednie kell, az estorili meccslabdát hárítják az ellenfelek. A tizedik körben Valentino is pozíciócserére jelentkezik, ráadásul a célegyenes végén döf oda a Ducatinak. Hayden, aki a futam elején id?t és helyet veszített, eszeveszett tempót kezd diktálni, és megpróbál felzárkózni a vezet? hármasra. ?k négyen a Portugál GP f?szerepl?i. Azé a futamé, amely egyben azzal a tanulsággal is szolgál, hogy a Michelin ráunt, hogy keresztbe-hosszába kikap a Bridgestone-tól. A gumihelyzet egy hét múlva gyökeresen változhat egyébként, a Bridgestone tesztpilótái ugyanis már alaposan megmérték a motegi pályát… de ez a vasárnap, a szeptember 16-i még nem err?l szólt.
Pedrosa és Rossi az utolsó körig kerget?znek, Stoner ráer?sít, és nemhogy leszakítja Haydent, de majdnem utoléri a latin ellenfeleket. Két fordulóval a leintés el?tt egy másodpercen belül haladnak ?k hárman – na ez sem volt jellemz? a közelmúlt királykategóriás futamaira. Ez így egy nagybet?s Dobogó, de dicséret Haydennek is, aki a hajrában nem er?lködött már, de egészen addig nagyot versenyzett. Ötödik Melandri, aki nyílt sisakos csatában verte Hopkinst, majd Checa és Elias, a nem túl acélos Capirossi és Edwards.
Stoner 76 pontos, még mindig tetemes el?nnyel utazik Motegibe, egy olyan pályára, ami elméletileg a Ducatinak kedvez a maga tagoltságával, ‘stop&go’-kigyorsításaival. Rossinak egy fikarcnyi esélye talán még van, de 99%, hogy a végs? sorrend ez marad. Hogy nem fogja feladni, az is biztos.
Epilógus: az olasz pilóta karrierjének nyolcvannyolcadik gy?zelmét a hétvégén tragikus helikopterbalesetben elhunyt raliversenyz?, Colin McRae emlékének ajánlotta. Jó utat, Colin!
Estoril, MotoGP: végeredmény
|
|
1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 45’49.911 Kiestek Makoto TAMADA JPN YAMAHA 38’04.958
|
Legutóbbi hozzászólások