EST. 2002

Estoril, MotoGP: bajnokavatás elhalasztva

Az elmúlt három verseny után csak ásíthattunk egy jóíz?t, ám nem úgy most! Végre újra verseny volt a pályán, úgy is mondhatjuk, visszakaptuk kedves sportunkat. Egyúttal megszólaltak a lelkiismeret jelz?szirénái is, amiért oly’ kemény hangon ostoroztuk a sorozatot Laguna Seca, Brno és Misano Adriatico után. Amikor nem a számítógépek és a gumik döntik el a versenyt, amikor a sajtószobában szurkoló újságírók szendvicsér?l lepottyan a feltét a hévt?l, amikor a polgár odahaza öklét rázva ugrál a kereveten és torzan üvölt egy-egy man?ver után, akkor van verseny. Akkor nyer a verseny. Akkor nyer a szenvedély, amikor érezzük, ahogyan a dopamin szétárad szervezetünkben, szívünk kamráiban palpitáció lép fel, nem akkor, amikor számolgatjuk, hány pontra van még szüksége Stonernek, hogy világbajnok legyen. A sport nem számolgatásról szól.

Rossi hosszú kihagyás után megint gy?zött, aminek a nagy számok törvénye alapján el?bb-utóbb be kellett következnie. A rajtja pocsék, mint mindig, Stoner viszont nagyszer?en megy el, de remekül indulnak a gyári hondások is, f?leg Pedrosa, aki beteszi a motort a pole-ból indult Hayden elé. Melandri harcol Rossival, egy oda, egy vissza, gyönyör? pillanatok, már ekkor látszik, hogy a MotoGP végre kizökken a Kalifornia óta tartó apátiából. Hopkins távolról figyel.

Van még labda az asztalban (?)

Már ekkor látszik, hogy ez nem a taktika, hanem a szív versenye lesz. A hetedik körben Pedrosa el?zi Stonert és az élre áll. Casey-nek engednie kell, az estorili meccslabdát hárítják az ellenfelek. A tizedik körben Valentino is pozíciócserére jelentkezik, ráadásul a célegyenes végén döf oda a Ducatinak. Hayden, aki a futam elején id?t és helyet veszített, eszeveszett tempót kezd diktálni, és megpróbál felzárkózni a vezet? hármasra. ?k négyen a Portugál GP f?szerepl?i. Azé a futamé, amely egyben azzal a tanulsággal is szolgál, hogy a Michelin ráunt, hogy keresztbe-hosszába kikap a Bridgestone-tól. A gumihelyzet egy hét múlva gyökeresen változhat egyébként, a Bridgestone tesztpilótái ugyanis már alaposan megmérték a motegi pályát… de ez a vasárnap, a szeptember 16-i még nem err?l szólt.

Pedrosa és Rossi az utolsó körig kerget?znek, Stoner ráer?sít, és nemhogy leszakítja Haydent, de majdnem utoléri a latin ellenfeleket. Két fordulóval a leintés el?tt egy másodpercen belül haladnak ?k hárman – na ez sem volt jellemz? a közelmúlt királykategóriás futamaira. Ez így egy nagybet?s Dobogó, de dicséret Haydennek is, aki a hajrában nem er?lködött már, de egészen addig nagyot versenyzett. Ötödik Melandri, aki nyílt sisakos csatában verte Hopkinst, majd Checa és Elias, a nem túl acélos Capirossi és Edwards.

Stoner 76 pontos, még mindig tetemes el?nnyel utazik Motegibe, egy olyan pályára, ami elméletileg a Ducatinak kedvez a maga tagoltságával, ‘stop&go’-kigyorsításaival. Rossinak egy fikarcnyi esélye talán még van, de 99%, hogy a végs? sorrend ez marad. Hogy nem fogja feladni, az is biztos.

Epilógus: az olasz pilóta karrierjének nyolcvannyolcadik gy?zelmét a hétvégén tragikus helikopterbalesetben elhunyt raliversenyz?, Colin McRae emlékének ajánlotta. Jó utat, Colin!

Estoril, MotoGP: végeredmény

1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 45’49.911
2. Dani PEDROSA SPA HONDA 45’50.086
3. Casey STONER AUS DUCATI 45’51.388
4. Nicky HAYDEN USA HONDA 46’02.862
5. Marco MELANDRI ITA HONDA 46’07.254
6. John HOPKINS USA SUZUKI 46’08.768
7. Carlos CHECA SPA HONDA 46’21.435
8. Toni ELIAS SPA HONDA 46’30.446
9. Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 46’33.018
10. Colin EDWARDS USA YAMAHA 46’34.585
11. Shinya NAKANO JPN HONDA 46’35.314
12. Anthony WEST AUS KAWASAKI 46’44.473
13. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 46’49.913
14. Sylvain GUINTOLI FRA YAMAHA 46’57.523

Kiestek

Makoto TAMADA JPN YAMAHA 38’04.958
Alex BARROS BRA DUCATI 36’37.792
Randy DE PUNIET FRA KAWASAKI 31’36.089
Alex HOFMANN GER DUCATI 18’41.437
Kurtis ROBERTS USA KR212V 3’47.574

ugrás fel