EST. 2002

Estoril, MotoGP: Lorenzo feltette az i-re a pontot


Hát erre nem kellett sokat várni. Három futam kellett Lorenzonak, a spanyolok új királykategóriás üdvöskéjének, Chupa-Chups ország helytartójának a MotoGP-s gy?zelemhez. És nem csak a mai huszonöt pontja, de az idei statisztikája sem rossz: háromból három rajels?ség és ugyanennyi dobogó. Persze Pedrosának sem kell szégyenkeznie. A futam második felében gyakorlatilag egy tempót megy a honfitárssal, de beérni már nem tudja. Most pontazonossággal vezetik az összetettet, 61 egységgel. Rossi megint gy?jt egy dobogót, megint a legjobb a japán felölt?t használók közül, de az önfeledt öröm elmarad. Sem egykerék, sem bohóckodás, kizárólag a tényekre szorítkozik az értékel?ben: jó ez, szép ez, dobogó és fontos pontok, de nyerni kéne. Nyeretlenségi sorozata immár 7 fordulóra rúg. Ja, és Stoner. Katart leszámítva ez a Casey nem a 2007-es Casey. Mikor vág vissza az #1-es Ducati?

Mestermunka az egész els? sor rajtja, igen, még Rossié is. Pedig milyen lezser szokott lenni az olasz, ha a rácsról való eljövetelr?l van szó, de ezúttal összekapta magát – az egyik kedvenc pályáján nem akarta a starton elúsztatni a gy?zelmet, végül nem is ezen ment el a huszonöt. Pár kanyarral odébb már Doki vezeti a szálat, és megpróbálja lehajrázni a többieket. Körr?l-körre spórolja össze a tizedeket, mely pár rund alatt már 4 tizedes fórt jelent. Mögötte csapattársa tanulmányozza Vale íveit, harmadikként Pedrosa szeli ketté az estorili leveg?t. Míg mindenki a Rossi-Lorenzo distanciaváltozásokat figyeli, Dovizioso már ott kapar Dani mögött szatellit gépével – néha már mellette is – míg az ötödik pozícióban Hayden próbálgatja az RC212V határait, nem is rosszul: kis vártatva nála jegyzik a leggyorsabb kört. A meglep?en jól kezd? Hopkins igen hamar ritmust veszt, és elszakad a vezet? bolytól. A kamerákon könnycseppekként gurgulázó es? ijeszteget csupán, de jelent?sége nem sok.

Stonert jó rajtját követ?en sokan körbemotorozzák. Casey rútul küzd a Desmoval, már szombaton is az elejére panaszkodott, de nem csak a futóm? rendetlenkedik a vörös Ducatin: a fedélzeti kamera zászló mód lobog a motor oldalán, amit Stonernek kell visszatuszkolnia a fejidomba. A Marlboro boxban fejcsóválás és lesütött szemek – amik sokkal inkább a pechnek, mintsem a felkészületlenségnek szólnak. Pedrosa beleun a hármas pozícióba, és elkezdi támadni Jorgét. Kedvenc kísérleti helye a célegyenes vége, 3-4 próba után be is talál michelines Yamaha mellé, és ezzel karnyújtásnyira kerül Rossihoz. Az olasz érzi a veszélyt, ám mindkettejüket megtréfálva Lorenzo lopózik a P1-be egy szusszanásnyival kés?bb, a sikánba befelé ülteti a 46-ost küls? ívre, és innent?l nincs megállás. Tized kötegeket számol le Dottorénak minden körben, és pár k?r alatt átírja a rekordot az estorili csíkon. Pedrosa igen hamar észbe kap, itt menni kell, ha a gy?zelemre pályázik. Ennek megfelel?en el?ször lenyomja, majd állva is hagyja Valét, aki szemmel láthatóan nem tudja tartani a tempót. Mögötte ugyanaz a Dovizioso ?zi a Hondát, aki Katarban is bedarálta az utolsó körben. Ezúttal más a forgatókönyv: túlvállal egy kanyart, és beesik a sóderbe. Hayden a soros Rossi-üldözés téren, ám hasonló vár rá is, bukta. A hétszeres világbajnok el?tt – vagy inkább mögött – így megnyílt az út a biztos harmadik hely felé.

Stoner, miután legy?zte a lifeg? kamerát, ráérez a ritmusra, és kezdi visszaszedni az ellenfeleket. Nem megy persze gy?ztes tempót, de a sok el?zgetés árán egészen a hatodik pozícióig tör el?re. A kiváló helyen motorozó Randy de Puniet ismét egy rakat ponttól esik el, amikor elveszti tapadását Hondája eleje. Visszaáll még, de csak utolsó el?tti helyen ér be. Így szépen bekörözgetnek a célba, Lorenzo zászlót t?z a végén, ahogy szokta – immáron a királykategóriában is. Pedrosa beszedi a maga húsz pontját, valószín?leg nem elégedetlen. Legközelebb több el?zést, és szívdobogtatóbb izgalmakat kérünk a fiúktól, de azért ne legyünk telhetetlenek: jó verseny volt.

MotoGP: Estoril, végeredmény

1. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 45:53.089
2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 45:54.906
3. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 46:5.812
4. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha (M) 46:10.312
5. John Hopkins USA Kawasaki Racing Team (B) 46:16.841

6. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 46:19.777
7. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha (M) 46:25.720
8. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 46:29.471

9. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 46:31.357
10. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 46:32.565
11. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 46:54.395
12. Toni Elias SPA Alice Team (B) 46:56.956
13. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 47:2.614

14. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 47:2.723
15. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 47:4.631

16. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 47:16.718

Kiestek:
Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 26:23.675
Andrea Dovizioso ITA JiR Team Scot MotoGP (M) 24:43.870

ugrás fel