EST. 2002

Estoril, péntek: Pedrosa, Di Meglio és Simoncelli

MotoGP

Szeszélyes id?járás fogadta az embereket. 13 fok, éjjelr?l es? áztatta pálya, meg némi szél. Így a délel?tti id?eredményeken most lapozzunk át, hisz volt, aki csupán 5 kört teljesített az átmeneti aszfalton. Érdekes volt viszont látni, hogy ezen körülmények között Estoril hirtelen Bridgestone-pályává transzformálódott, melyen Stoner vitte a prímet. Délutánra viszont helyre állt a „rend” – már ami a portugál pályának abroncs statisztikáit illeti. Michelinesek elöl, bridgestone-osok meg hátul. Egyedül Valentino Rossi köpött bele a francia levesbe: mindössze 40 ezreddel maradt el legjobb körében Pedrosától. Eljött az estorili meccsük második félideje? Talán igen, de az amerikai offenzíva ezt a dolgot azért újratárgyalná: Edwards és Hayden nem nagy hátrányból figyelik a történéseket. Mennyivel egészségesebb lett a szatellit Yamaha a pneumatikus szelepvezérléssel, legalábbis Toselandék ezt mondják – Colin harmadik helye mindenesetre er?s.

Lorenzo igaz, csak ötödik, de ilyen nüansznyi különbségeknél beszédesebb a hátrány, ami egészen konkrétan 3 tized. Nem sok, lesz-e harmadik pole holnap? Mögötte Dovizioso már b? fél másodpercet kap, és „csak” mögötte jön Stoner – második bridgestonosként. Össze fog-e állni a Ducati-Bridge csomag az estorili csíkra? Ha Melandrin vagy az alice-osokon múlik, minden bizonnyal nem. Megint tökutolsó az iménti bagázs, Elias „schumacheri” hátrányban – a csapatvezetés meg minden bizonnyal Barrosról nosztalgiázik egy-egy könnycseppet mellémorzsolva. A Suzuki is egyel?re gyengélkedik, csak 11-12-ik helyen a két klasszis. Zsákbamacska szagú a holnap, akár még a tizenikszedik helyekr?l is el?re ugorhat bárki a Tissot karóráért. Hát akkor majd meglátjuk.

MotoGP: Estoril, FP2

1. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1:38.507
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 1:38.547
3. Colin Edwards USA Yamaha Tech 3 (M) 1:38.632
4. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1:38.688
5. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 1:38.868
6. Andrea Dovizioso ITA JiR Scot Team (M) 1:39.171
7. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1:39.202
8. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 1:39.309
9. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 1:39.332
10. John Hopkins USA Kawasaki Racing Team (B) 1:39.474
11. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1:39.591
12. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1:39.946
13. James Toseland GBR Yamaha Tech 3 (M) 1:40.055
14. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 1:41.033
15. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 1:41.112
16. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 1:41.572
17. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 1: 41.875
18. Toni Elias SPA Alice Team (B) 1:43.262

125

Mintha minden verseny, urambocsá minden edzés egy új évad lenne a legkisebbeknél. A nagy nevek elt?nnek, a kicsik felbukkannak, majd minden visszaváltozik és kezd?dik elölr?l. Di Meglio, Ransender, Corsi meg Koyama. Igen, igen, ismer?sek mind, vezettek már mindannyian futamot is, gy?zelme is van egyiknek másiknak, de világbajnoki esélyesként szurkolótáborukon kívül aligha tartják ?ket számon. Kivéve talán Corsit, ebb?l a bolyból talán ? bír a legkonstansabb mutatókkal. Persze más lenne a helyzet, ha az egyel?re 8-ik Talmácsit nem üldözné a pech – mindkét versenyen dobogó esélyes volt, mint azt olyan jól tudjuk. Illetve nem üldözte volna, bírjuk remélni, hogy a múlt id? helytálló.

A második sor vége egyel?re nem aggasztó, úgy néz ki idén minden versenyen ez lesz a kotta: pénteken és szombat reggel sok-sok adatgy?jtés, majd egy els? soros kvalifikáció, vasárnap meg csata az élbolyban – reméljük ezúttal technikai mal?rök nélkül. Zárójelben jegyezzük azért meg, hogy Talma bizony pattanósat csapott ostorával a vizes burkolaton, esélyük nem volt a többieknek: ? minden bizonnyal nem lenne borúlátó egy vasárnapi es?vel kapcsolatban. El?tte a csapattárs Gadea, aki szintén veszélyes lehet az összetettet nézve. Smith 22-ik helye egyel?re meglep?, pedig se esés sem a technika nem hátráltatta. Eddig tartott a Bradley csoda?

125: Estoril, QP1

1. di Meglio (Derbi)
2. Terol (Aprilia) +0.367
3. Ranseder (Aprilia) +0.379
4. Corsi (Aprilia) +0.417
5. Koyama (KTM) +0.791
6. Cortese (Aprilia) +0.805
7. Gadea (Aprilia) +0.876
8. Talmacsi (Aprilia) +0.914
9. Olive (Derbi) +1.045
10. Iannone (Aprilia) +1.090

250

Simoncelli ismét f?szerepben, ezúttal pozitív figurát alakít, és hozza az el?zetes 1-es rajtkockát. Az olasz iskola kiválósága ha csak 47 ezreddel is, de maga mögött tudja a mez?nyt, ami jerezi hibája után önbizalmat kovácsolhat. Második Debon, aki az idei edzéseken pöröly, aztán a versenyen valahogy elt?nik. Mika Kallio továbbra is lendületben, mindössze 1 tizeddel futott kövérebbet, mint Marco.

Az els? sort Bautista zárja, minden bizonnyal gy?zelemmel szeretné feledtetni az otthonában elszenvedett nullát. A listavezet? Pasini már az ötödik, ebb?l Mattianál még bármi lehet. A 7-ik helyen ül a Tóth csapat kiválósága Hector Barbera, azonban a majd’ egy szekundumos hátrány ijeszt? jel a vasárnapot nézve. Ifjabb Tóth egyel?re a 21-ik helyen, van még hova javulni.

250: Estoril, QP1

1. Simoncelli (Gilera)
2. Debon (Aprilia) +0.047
3. Kallio (KTM) +0.166
4. Bautista (Aprilia) +0.376
5. Pasini (Aprilia) +0.377
6. Simon (KTM) +0.762
7. Barbera (Aprilia) +0.933
8. Aoyama (KTM) +1.118
9. Luthi (Aprilia) +1.165
10. Wilairot (Honda) +1.327

ugrás fel