EST. 2002

Estoril: üldöz?verseny Lorenzo-sikerrel


Casey Stoner versenybe való visszatérésével er?sen benne volt a pakliban, hogy valakit (vagy valakiket) letaszíthat a dobogóról, pontokat véve el ezzel. Arra viszont már kevesebben tettek volna tán, hogy a pódiumról való letaszíttatás szenved? alanya éppen Rossi lesz. Jorge Lorenzo nyeri meg, imponáló magabiztossággal, a portugáliai MotoGP-futamot, nem kevesebb, mint 23 másodpercet verve a csapattársra, akinek nagyon nem jött ki a lépés ezen a vasárnapon, illetve ezen a hétvégén.


Ausztráliában, Malajziában és a valenciai idényzárón kéne ledolgozni tizennyolc egységet

Lorenzo zászlót t?z az estorili bukótérbe, a Yamaha három nagydíjjal az éves zárás el?tt megszerzi a konstrukt?ri világbajnoki címet, az egyéni versengésben pedig – ugyan az el?ny még markáns, de – megint nyitva minden. Nagy kár, hogy egy ilyen – valljuk meg, rémesen unalmas – üldöz?verseny kellett ahhoz, hogy az összetettben egy kicsit összébbrázódjanak a srácok. Talán valamicskét kárpótolt a pályán elmaradt izgalmakért Stoner jelenléte és mosolya, hiszen egy hangyányit aggódott az ausztrálért a MotoGP közössége még a verseny el?tt is. Reméljük, szép lassan helyreáll a Casey srác sóháztartása, és hamarosan régi fényében tündököl – ezt a bravúros második helyet most fogcsikorgatva izzadta ki magából, hat másodpercet kapott Lorenzótól, ami jelent?snek mondható, de nem a világ vége. F?leg az el?zmények tükrében nem.

Tizennyolc pont választja el immár Valentinót, az éllovast Jorgét?l. Portugália el?tt harminc volt ez az érték. Ha korábban azt mondtuk, még nyitott a bajnokság, akkor most mi a helyes kifejezés? Tárva-nyitva azért nincs, mert 18 egység tiszteletet parancsol, de egy pillanat alatt köddé is lehet. Három versenyre vetítve pedig minden, csak nem behozhatatlan. Ennek a hétvégének Lorenzo és Stoner a nyertesei, Rossi pedig ennél rosszabbat aligha képzelhetett el magának: minden ellenfele el?tte ért célba, a gy?zelem pedig legf?bb riválisáé lett.

A szájbergyerek nem kért bocsánatot: Casey mosolyog, és ennek mindenki örül

Igen agresszíven kezd Lorenzo és Stoner: Pedrosa jön el?re ügyesen a rajtot követ?en, de mindketten helyére igazítják. Rossi középszer?en rajtol, gyakorlatilag nem fejt ki ellenállást az ?t el?z? Stonerrel szemben, három kör után pedig két és fél másodperces hátrányt jegyez az elejét?l, miközben Lorenzo ekkor már ledönti az estorili pályacsúcsot. Egyszerre biztató és elkeserít? hírek a gyári Yamahának, attól függ, a Fal melyik oldalára tekintünk.

Mika Kallio el?zi Haydent, aztán elesik, a nyolcadik körben kiszáll De Angelis (az utolsó helyr?l gurul a boxba, a célegyenesben gondjai voltak a motorer?vel, és inkább úgy döntött, kíméletes lesz a technikához, hiszen a hátralev? versenyeken már szabott számú blokk fölött diszponálnak a versenyz?k). Talmácsi a hátsó régióban, egy jól elkapott rajt után saját tempójában közlekedik, sajnos ez ahhoz elég, Vermeulent ne érhesse utol, ?t viszont átugorják Canepáék.

Itt még úgy-ahogy együtt: akár jó verseny is lehetett volna

Az élen befagynak a különbségek, a rendez? szebbnél szebb kameraállásokkal próbálja kitölteni azt a kongó ?rt, ahová az egyszeri szurkoló-sportbarát a motorversenyt képzelné el. Simán vetíthetnék ezt a Portugál GP-t is szívszanatóriumokban, nyugtató terápiaként vagy a Dorna piacra dobhatná DVD formátumban, inszomniásoknak, ajándék levendulás kispárnával.

Nyolc körrel a leintés el?tt közelíti meg a boxot Capirossi, akinek szintén motorgondjai adódtak, éppen egy felzárkózási fázisban, Doviziosóra közelítve. Valahogy eltelik aztán a fennmaradó id? is, bár ólomlábakon vánszorognak a percek – a versenytáv végén Lorenzo ökle a magasban, egykerék, zászló, pezsg? és amir?l nem tudunk. ‘Minden tökéletes volt. Az elején némi gondot okozott Casey leszakítása, mert nagyon gyors volt, de aztán megtaláltam a saját ritmusomat. Azt hiszem, kezd izgalmassá válni a bajnokság…’

MotoGP Portugál Nagydíj, végeredmény

1. Jorge LORENZO SPA YAMAHA 45’35.522
2. Casey STONER AUS DUCATI 45’41.816
3. Dani PEDROSA SPA HONDA 45’45.411
4. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 45’58.950
5. Colin EDWARDS USA YAMAHA 46’08.174
6. Toni ELIAS SPA HONDA 46’11.231
7. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 46’11.245
8. Nicky HAYDEN USA DUCATI 46’14.352
9. James TOSELAND GBR YAMAHA 46’19.615
10. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 46’28.385
11. Randy DE PUNIET FRA HONDA 46’31.220
12. Marco MELANDRI ITA KAWASAKI 46’40.037
13. Niccolo CANEPA ITA DUCATI 46’40.060
14. Gabor TALMACSI HUN HONDA 47’02.821

Kiestek

Loris CAPIROSSI ITA SUZUKI 33’23.887
Alex DE ANGELIS RSM HONDA 13’44.836
Mika KALLIO FIN DUCATI 8’18.517

ugrás fel